sleutel-wachtwoord

Door dom geklooi op mijn iMac versie 10.3.4 moet ik bij elke start/herstart nu het sleutel-wachtwoord invullen b.v. bij Mail, iChat, Safari.

Hoe krijg ik dit weer goed zonder een nieuwe installatie te maken ?

bijvoorbaat dank en een groet van,

Gees

Welk dom geklooi heb je gedaan dan?

Als je je login wachtwoord verandert is dat (dus) niet meer hetzelfde als je sleutelhanger wachtwoord. Wil je de boel weer automatisch hebben dan moet je in je sleutelhanger het wachtwoord wijzigen in hetzelfde als je loginwachtwoord. Daarna moet alles weer vanzelf gaan.

Oke dan, 'door de programmatuurinstallatie cd versie 10.2.3 te gebruiken om e.v.t. fouten eruit te halen hij was wat trager geworden"dacht ik" had ik het maar niet gedaan, ik wist niet hierna deze cd te stoppen dus ik moest alles opnieuw installeren uiteraard ook de laatste versie. Met als gevolg de nodige downloads en updates, en toch werkt het systeem niet meer als voorheen zoals het eerder genoemde "sleutelwachtwoord o.a."

Gees

[quote:074a97a9ae="Deskman"]Als je je login wachtwoord verandert is dat (dus) niet meer hetzelfde als je sleutelhanger wachtwoord. Wil je de boel weer automatisch hebben dan moet je in je sleutelhanger het wachtwoord wijzigen in hetzelfde als je loginwachtwoord. Daarna moet alles weer vanzelf gaan.[/quote:074a97a9ae]

Na de bovenst.installatie heb ik het zelfde wachtwoord als voorheen gebruikt in systeemvoorkeuren ‘Accounts’ alleen de korte naam heb ik veranderd. Moet ik nu nog wat doen in hulpprogramma
'Sleutelwachtwoord"

Gees

Het moet me even van 't hart dat dit verhaal me zo aandoenlijk bekend voor komt. Vanuit een soort diepe drang naar de perfectie om daarna te ontdekken dat het daarvoor eigenlijk beter was! (de oplossing van deslman is volgens mij ook goed)

De korte naam veranderen kan niet zomaar. Probeer hem eens terug te veranderen. Door de korte naam te veranderen, verander je al je bevoegdheden, kort gezegd, je bent ze kwijt... :?

[quote:194baed336="JeePee"]De korte naam veranderen kan niet zomaar. Probeer hem eens terug te veranderen. Door de korte naam te veranderen, verander je al je bevoegdheden, kort gezegd, je bent ze kwijt... :?[/quote:194baed336]

De korte naam kan ik niet meer veranderen deze blijft na ontgrendeling GRIJS

Gees

Lees de volgende link en je kan de naam veranderen (wel Terminal nodig) http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=106824

Ik neem aan dat je je korte naam veranderd hebt met de herinstallatie en niet naderhand. Dan zou je in NetInfo moeten hebben rommelen. Inplaats van je kortenaam nu weer terug te veranderen via terminalcommanto's is het eenvoudiger om je sleutelhanger aan te passen. Open het programma sleutelhangertoegang (hulpprogramma's) en lees de helpfile die erbij zit eens door. Het kan zijn dat je je oude sleutelhanger nog hebt en deze vanwege de naam niet de default is. Je hebt dan waarschijnlijk nu twee sleutelhangers in je systeem, een oude en een nieuwe. Probeer dat eerst, werkt dat niet dan horen we het wel weer...