sleutelhanger blijft maar vragen voor code zelfs bij safari

nu ja op een bepaald moment wordt het wel wat vervelend.

heb de sleutelhangers gecontroleerd/hersteld/etc…

op Info van safari mijzelf als informatie /eigenaar gezet en vergrendeld maar toch blijft Safari elke keer terug opnieuw naar mijn sleutel vragen…

iemand een idee waar ik over kijk, heb zowat hetzelfde met Mail…

als ik weg ga met mn Pb dan kan mij dat niet schelen maar ik zou dat wel willen afzetten als ik thuis ben :mrgreen:

Ik heb het ook, echter alleen met mail. Het is nota bene ontstaan na het draaien van keychain repair. Erg irritant, tips van harte welkom!

wat je misschien kan doen... In sleutelhanger kan je ook je lijst resetten... Ik denk dat dat de enige optie is als je ook al met ehbo in sleutehanger hebt gecontroleerd en hersteld... (deze is anders dan in schijfhulpprogramma...) In Sleutelhangertoegan onder venster ehbo, en dan je wachtwoord intypen en controleer en dan herstel kiezen. Als daar de problemen niet opgelost kunnen worden zal je je sleutelhanger moeten resetten... Volgens mij is dat te vinden onder voorkeuren...

Succes

Dit gebeurt elke keer met elke "sleutel" na een system update. In principe wordt er gevraagd of je die sleutel wilt hergebruiken met een programma wat ge-update is. Omdat voor elke site met logingegevens een andere sleutel is aangemaakt, zul je bij elk van die sites die melding een keer krijgen.

Als je in Applifcations -> Utilities de Keychain Access (Toepassingen -> Hulpprogramma's -> Sleutelhanger Toegang ? ) opent, krijg je een lijst te zien van alle wachtwoorden en dergelijke die het systeem voor je opgeslagen heeft. Zoek degene die het probleem geeft en klik die aan. Klik vervolgens op Access Control / Toegangscontrole en daar kan je instellen welke applicaties toegang tot het betreffende wachtwoord mogen hebben.

Vervolgens kan je nog met Edit -> Change settings instellen of eea automatisch na enige tijd of na slapen op slot moet of niet.

Wel ik had die optie al uitgezet dat was net wat ik niet begreep.

maar goed ik heb er alles uitgebonjourd… :evil:

zal het wel terug herinstellen voor de zaken die nodig zijn,voor safari vond ik het er wat over altijd dat paswoord… :?

nu ja hopelijk komt er eens eens artikel in Macfan met een duidelijke strategie qua accounts/sleutelhangers/en ook de instellingen die je kan maken op ?-I onder eigenaar/informatie etc…dat is ook zoiets interessant maar niet altijd even duidelijk wat van wat juist wel en niet af hangt.
ook een duidelijk artikel over hoe je bvb een extra account kan gebruiken en hoe je dat het best doet zonder problemen.

Ik heb het geprobeerd met mappen toeeigenen etc maar uiteindelijk bleek het niet zo gemakkelijk te zijn als 1+1 =2 maar goed ,ik denk dat die codes ook daardoor bij mij op sommige programma’s zijn blijven hangen…

alvast bedankt voor alle tips.

Mvg

Frank