Sleuterhanger-gebruiker probleem

Ik wil nieuwe gebruikers aanmaken, wat orde scheppen op mijn mac-je! Maar als ik een wachtwoord toeken aan een nieuwe gebruiker krijg ik deze melding [img:e3a743f0b4]http://www.users.skynet.be/jeroen.vanvaerenbergh/forum/sleutelhanger.jpg[/img:e3a743f0b4]

Ik geraak niet wegwijs in de sleutelhangermaterie, wat moet ik doen?

Is niet zo moeilijk. Als je het wachtwoord van een gebruiker verandert vanuit de admin dan verandert daarmee niet vanzelf het wachtwoord van zijn sleutelhanger. Deze zijn als je een nieuwe gebruiker aanmaakt wel gelijk. Om dit aan te passen (en dat staat er ook) moet de gebruiker zijn sleutelhanger openen (in hulpprogramma's) met het oude wachtwoord en het wachtwoord aanpassen naar eigen inzicht...

Da’s alles

t is toch iets raar....

ik geraak er niet aan uit. Hij kent automatisch een ander wachtwoord toe aan de nieuwe gebruiker, één da ik niet ken.

Het lijkt me dat het geen wachtwoord is, dus leeg....

Je kunt wel een nieuwe gebruikers aanmaken, maar pas wanneer je inlogt als die gebruiker, kun je zijn of haar wachtwoord wijzigen. Probeer het eens… :roll:

Ja Rune,

In functie van ordelijkheid heb ik dus ook 2 nieuwe gebruikers aangemaakt.

De sleutelhanger is mij ook niet volledig duidelijk maar lijkt mij gewoon op gebruikersniveau een in te stellen wachtwoord voor je ‘beveiligde’ wachtwoorden (van sites en zo) maar niet van je log-in. Ik ondervind echter grotere ‘ambetanteheden’ (je bent belg hé) op het volgende vlak en ik vermoed dat je misschien hetzelfde probleem kan hebben :

Beide nieuwe gebruikers zijn geen administrator omdat ze tè weinig met osx bezig zijn om ‘systeemwijzigingen’ door te voeren (ook hun eigen wens hoor).
Eén partitie wil ik echter volledig toegankelijk maken voor ALLE gebruikers : foto’s, filmpjes,…
Iedere gebruiker kan deze aanpassen, bewerken, heropslaan, … want dat zijn de ‘familie’-foto(filmpjes) waar we gezamelijk een ‘reportage’ of zo van maken. Hèt grote probleem is echter als ‘A’ digitale foto’s inlaadt (ingelogd in zijn account) in de gemeenschappelijke bib, en ‘B’ er naar kijkt en begint in photoshop correcties toe te voegen, het resultaat niet kan opgeslagen worden omdat dit niet toegelaten is (met zelfde naam dus) en vice versa kan dat ook niet.
Vreeeeeeeeselijk ambetant en ik weet niet hoe dit op te lossen. De rechten op de partitie zijn natuurlijk 1 eigenaar, groep lezen & schrijven en rest : lezen & schrijven. Telkens iemand echter iets toevoegd, is hij van die afzonderlijke bestanden ‘eigenaar’ enz…

Als iemand hier een oplossing voor vindt zou ik een héél gelukkig mens zijn.

dank
davedive