slimme afspeellijst te groot?

Ik heb een slimme afspeellijst gemaakt met veel uitzonderingen ('bevat niet" ) en wil er nog meer aan toevoegen. Op dat moment valt de lijst aan de onderkant buiten mijn scherm, en kan ik niet meer op de 'ok' button drukken. Wie weet een oplossing voor dit simpele probleem....

Je resolutie tijdelijk hoger zetten (hopend dat je geen tft hebt). In 1600x1200 kan ik 30 opties invoeren. En met enter kun je ook op OK "klikken". Wat ook nog kan is je waardering of genre gebruiken om de uitzonderingen aan te geven. Bevoorbeeld genre 'klotemuziek'. Of 1 ster wegfilteren.

Het werkt meestal beter om positive zoekcriteria te gebruiken in plaats van uitzonderingen. Maar iTunes heeft sinds 4.7 de mogelijkheid om binnen afspeellijsten te zoeken. Wie weet helpen de volgende oplossingen

Samengestelde slimme lijsten (kan tegenwoordig ook):
Je kunt een stuk of 3 slimme afspeellijsten maken en dan in een vierde alle muziek verzamelen die in de eerste drie staan. Alleen weet ik niet of het in dit geval ook opgaat, omdat je als selectiecriteria vooral uitzonderingen hebt.

Of opeenvolgende slimme lijsten, dit werkt in ieder geval wel:
Je maakt van 1 afspeellijst een soort ‘groslijst’ met verzamelingscriteria (bijv. alles afgespeeld in de laatste 2 maanden & genre = pop & beoordeling is hoger dan 3). En dan kun je een tweede slimme afspeellijst maken met uitzonderingen (bijv.: afspeellijst = groslijst & artiest ≠ Jackson & componist ≠ Bach).