sluimer kre...

Sinds enige tijd lukt het mij niet meer mijn Mac in sluimerstand te zetten Niet via de aansturing in Mac OS, noch via de bediening op het beeldscherm. Iemand enig idee waar deze slaapstoornis vandaan komt? :sealed:

Onlangs iets nieuws aan je mac gehangen? (USB device, Pci kaart of iets dergelijks)

Ja, ik had een SCSI-kaart geinstaleerd, maar heb deze inmiddels ook weer verwijderd. Het probleem bestaat echter nog steeds.

Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft maar... Na instaleren van MAC OS 10.4 werkte mijn externe, SCSI, ZIP drive niet meer. Na een update van het stuurprogramma van Adaptec, was dat probleem opgelost.

Ik had af en toe problemen met slaap in 10.4.0. Sinds 10.4.1 werkt het weer normaal.

Ik heb MAC OS 10.4.1 en beide security updates, maar nog steeds geen slaap.

Heb je misschien nu een dubbele adaptec driver staan? De originele die met MacOSX mee komt is deze: Adaptec290X-2930.kext.

Met spotlight gecheckt... niets. Het enige dat nu nog anders is in de configuratie is dat ik de SCSI kaart in een ander slot heb gstoken, maar dat zou toch geen verschil moeten maken? :oops:

Jawel, dat idd de moeite waard te proberen. De drivers staan overigens in System--> library--> extensions

Ik heb het bestandje inderdaad gevonden in de map extentions. Daar stonden overigens nog drie bestandjes van Adaptec: Adaptec29160x.kext - Adaptec78XXSCSI.kext - Adaptec39160.kext. Na het verwijderen van het bestand Adaptec290X-2930.kext en een herstart, wilde in eerste instantie de Mac niet meer opstarten. Nogmaals geprobeerd en toen wel, maar de Mac is zo traag als dikke stront :cry: en het probleem bestaat nog steeds. Ik ga eerst eens proberen om de kaart in zijn orginele postitie terug te plaatsen.

Die andere 3 drivers zijn voor andere adaptec kaarten bedoeld, die kun je rustig laten staan. De vraag was of je door het opnieuw installen van de driver na de Tiger update een 2e driver voor de 2906 onder een (iets) andere naam hebt geinstalleerd.

Ik heb de kaart weer op zijn originele plaats zitten. De configuratie zou nu weer moeten zijn wat hij was. Na de MAC OS update heb ik dus alleen ook de update voor de SCSI kaart uitgevoert.