Sluimerprobleem iBook

Ik heb een probleem waarvan ik nu niet weet of het hardwarematig is of softwarematig, maar mijn iBook wil niet meer automatisch sluimeren als ik de klep dicht doe. Heeft al een keer een hele dag staan draaien met dichte klep! Sluimer onder het apple menu werkt wel. Ik werk met OSX 10.3.4. Hoop dat iemand mij wat wijzer kan maken.

Groet van de Batiman

ik heb een iBook G3 700 met OSX 10.3.4 en nergens last van. sluimert gewoon.

heb je de opties onder energiestand al eens goed bekeken? ik weet het anders ook niet… :?

Of het je misschien een patch geinstalleerd waardoor je externe beeldscherm een ander beeld geeft dan het iBook scherm?

Anders: eerst even schijfhulpprogramma, bevoegdheden herstellen.

mischien is de sensor (of zo) die ziet dat de ibook dicht geklapt is stuk :?

ik heb af en toe het zelfde probleem gehad maar bij mij was het afhankelijk welke software ik er net op draaide voordat ik haar wil later sluimeren.

maar bij jou doet ie dat dus altijd…heb je er toevallig seti@home op gedraait…dan kan er nog wat in de achtergrond lopen.

Wat ook kan is dat de computer blijft hangen als je dat doet, en dat hij te intensief bezig was, en daardoor niet kon sluimeren.. dat verklaart alleen niet waarom het telkens gebeurd.. Anders ligt het probleem misschien hardwarematig en is de sensor denk ik kapot.. Dan zul je toch echt even langs een repair service moeten gaan. Maar misschien is het softwarematig. Let eens op welke programma's je gebruikt als dit gebeurd.

Dank voor de reacties. Ik heb alle hulp programma's e.d. al gedraaid. dingen geinstaleerd en weer weggehaald maar geen verandering. Ik neem dus maar aan dat het of hardwarematig is of kan er ook iets mis zijn met de "timing" met de HD? Die doet namelijk al 1,5 jaar gek (hoop herrie vooral maar verder goed). Hoop dat jullie nog wat weten.

De Batiman Groet u wederom

nou..van bv. seti blijven er stukjes in je opstart items hangen die niet verwijdert worden als je in aplicaties die desbetreffende map weggooit.