Sluimerstand en emac springt vanzelf aan...

Ik heb mijn eMac vaak in de sluimerstand, maar als ik bv een lampje aandoe, dan springt hij vanzelf aan... Dit is zeer irritant, aangezien ik 'm het liefst gewoon wil laten sluimeren. Kent iemand dit probleem en bestaat er een sluimer alternatief (en ik bedoel dan niet uitzetten!!)? Hert zal er wel mee te maken hebben dat ik een stroomsignaal afgeef aan de Mac, omdat ik iets doe met electriciteit wat op dezelfde groep zit, maar dit mag niet mogen lijkt me. Graag een oplossing!??? Chander

ja ik denk inderdaad ook dat het te maken heeft met de spanning op het net

Sluit de eMac eens op een ander stopcontact aan dan het lampje. Het beste is natuurlijk als ze allebei op een andere groep zitten, maar dat zal binnen 1 kamer meestal niet lukken.

Hoi...

Heb je heel toevallig een MacMIce muis? Zo ja… dan ligt het daar misschien aan. Sinds ik namelijk die muis gebruik blijft mijn G4 ook niet meer in sluimerstand… Nu trek ik dus elke keer gewoon even de muis uit mijn toetenbord.

Gegroet,

Dit probleem zou je kunnen verhelpen door een net-filter tussen het stopcontact en de stekker van je eMac te zetten. Hiermee filter je alle 'ruis' uit de elektriciteit.

Wellicht zul je enigszins fronsen bij ‘ruis’, maar in de wereld van de betere audioapparatuur is het heel gewoon om een netfilter te plaatsen tussen contact en stekker. Op het lichtnet komt nu eenmaal veel signaalvervuiling <<zoals het aan en uitzetten van een lampje>> voor.