Sluimerstand en renderen....

Hallo, ik heb een vraagje over de sluimerstand: Als ik iets aan het renderen ben gaat ie dan ook slapen? ik heb het vakje "plaats harde schijven in sluimerstand indien mogelijk" wel aangevinkt... Het probleem is namelijk dat als ie aan het renderen is ik meestal even iets anders ga doen want dat renderen duurt soms zo lang. Dan mag ie dus niet gaan slapen. Maar als ik van m'n iBook wegloop als ie niets aan het doen is (niets aan het renderen ofzo in ieder geval) moet ie van mij wel gaan slapen na 10 minuten ofzo... Kan iemand mij helpen?

Eigenlijk geef je het antwoord zelf al. Zolang je computer aan het renderen is zal hij ook de harde schijf / schijven gebruiken om een tijdelijk c.q. definitief bestand op te slaan. Dus zolang een programma aan het renderen is zal hij niet in de sluimerstand gaan. Als het programma klaar is met renderen of als je niks doet dan zullen de schijven pas in de sluimerstand gaan. Ik heb me dit in het begin ook afgevraagd maar kwam er achter door het gewoon te proberen.

Ik hoop dat hiermee je vraag is opgelost.

das heel mooi dan. Dan kan ik m gewoon laten renderen en als ie klaar is gaat ie pas in de sluimerstand... Beter kan gewoon niet! :D altijd leuk die :apple: