Heel vreemd: sinds de laatste update kan ik mijn iMac G5 niet meer met de toetsencombinatie in sluimerstand zetten. Voorheen deed ik dat altijd met appeltje-alt-disc uitwerpen..... is hier een nieuwe combinatie voor?
De toetsen een paar seconden langer inhouden zou dit euvel moeten oplossen.
mvg Lutjemac
Net als de CD uitwerpen, dat is ook wat langer geworden. Waarschijnlijk zijn er developpers geweest die regelmatig met de vingers aan de eject knop zaten...
Hee ja....
tja dat krijg je met die snelle computers; weg geduld…
Bedankt voor de tip!
Met de Apple remote is het wel zo makkelijk, druk op play, en hij valt in slaap zzz
Dat zal, ongetwijfeld, maar mijn eMac was destijds nog niet voorzien van een remote.
Destijds zat er op het toetsenbord een power knop.erg handig voor sluimer . maar vooral om je Mac uit te zetten en op te starten
Op een iMac kan dat toch met de powerknop achterop? Dat scheelt een paar toetsen.
Het gebruik van de toetsencombinatie was bij mij echt een gewoonte. En plotseling deed ie het niet meer, vandaar de vraag. De powerknop was inderdaad het alternatief, maar toch betrapte ik me er iedere avond weer op dat ik door middel van de toetsencombi de Mac in slaap wou wiegen....
appeltje-alt-F12 werkt bij nog probleemloos voor sluimer, net zoals de remote.([size=9:49de19afb9]alleen sinds 10.4.9 duurt een herstart abnormaal lang [/size:49de19afb9])
[quote:49de19afb9=“vogel”]Op een iMac kan dat toch met de powerknop achterop? Dat scheelt een paar toetsen.[/quote:49de19afb9] bekijk een pro toetsenbord maar eens…stukken handiger dan de powerknop achterop een mac.