Smart copy - Alleen gewijzigde bestanden kopiëren

CopyAgent (vroeger SpeedCopy) was onder Classic een snelle manier om bestanden te kunnen kopiëren. Alleen de gewijzigde bestanden worden gedaan. In OS X heb ik nog niet zoiets kunnen vinden. Weet iemand iets?

Ik zou zo gauw niet iets weten, maar ben je al eens op [url=http://www.macosx.nl/?p=links]deze pagina[/url] van deze site geweest waar veel links staan naar sites waar je wellicht iets kan vinden wat op SpeedCopy lijkt of overeen komt.

Succes…

Nog steeds niets kunnen vinden :(  Kopieert iedereen dan een paar honderd Mb als er maar een paar bestanden zijn gewijzigd? Of zie ik een standaard OS X optie over het hoofd?

Je moet gewoon een incremental back-up doen. Vanuit Retrospect b.v. Dan worden alleen de gewijzigde bestanden gekopieerd. Je kunt naar alle mogelijke media schrijven. En eventueel automatisch. Zit standaard bij Norton Systemworks 2. Dit onderwerp is al in een aantal topics aan de orde gekomen. ;)

Ja leuk voor m'n dagelijkse backup (doe ik al via Retrospect), maar wel erg omslachtig als je snel even een mapje wil kopiëren. Ik werk veel met grafisch materiaal en dus is een mapje al gauw een paar honderd Mb.

Met CopyDoubler onder OS9 had je binnen 2 seconden een mapje geupdated… Blijkbaar toch maar wachten totdat ze de OSX versie uitbrengen.