Smart Folders

Mac OS X 10.4.4: Ik heb een smart folder nodig die binnen een map alle folders geeft die geen labelkleur hebben zodat ik ze automatisch kan backuppen.

Ik heb een smartfolder gemaakt met als criteria: kind=folders, label color = x , file pathname begins with /Volumes/Hardisk/Folder/Folder…

Geen enkel item verschijnt echter. Ipv begins with ook contains /Folder/Folder geprobeerd…

Iemand een idee

[quote:3b720bee6a="Jos Hofman"]… [b:3b720bee6a]file pathname begins with[/b:3b720bee6a] /Volumes/Hardisk/Folder/Folder...

Geen enkel item verschijnt echter. Ipv begins with ook contains /Folder/Folder geprobeerd…

Iemand een idee[/quote:3b720bee6a]
Ik zou dit criterium niet gebruiken. Eerder ga ik voor [b:3b720bee6a]Laatst bewerkt[/b:3b720bee6a] als het erom gaat een back-up te maken.[list:3b720bee6a][img:3b720bee6a]http://img485.imageshack.us/img485/8975/afbeelding11gi.png[/img:3b720bee6a][/list:u:3b720bee6a]

ik dacht toch echt dat hij het zo wou...

Hallo Jos,

Om de zoekopdracht te beperken tot een door jou bepaalde niveau/map doe je het volgende:
Bij het maken van een slimme map krijg je een venster waarin bovenin een metaalkleurige balk staat met de woorden: ‘Servers’, ‘Computer’, ‘Thuismap’ en ook ‘Andere’. Klik ‘Andere’ aan en geef het pad op.
Klaar ben je. :slight_smile:

[quote:756891a23b="Jos Hofman"]Mac OS X 10.4.4: Ik heb een smart folder nodig die binnen een map alle folders geeft die geen labelkleur hebben zodat ik ze automatisch kan backuppen.

Ik heb een smartfolder gemaakt met als criteria: kind=folders, label color = x , file pathname begins with /Volumes/Hardisk/Folder/Folder…

Iemand een idee[/quote:756891a23b]

/Volumes/Hardisk moet Macintosh HD zijn, hé?
Dan is dat gewoon /
Dus /Folder/Folder

Als je van een bestand zijn pathname wil weten klik je gewoon met de rechtermuisknop erop en kies je ‘Toon Info’

Xserve: wat Jos probeerde werkt gewoon niet op die manier, probeer maar. Wat wèl werkt is in de brushed balk op 'anders' klikken en dan een map toe te voegen (door hem er in te slepen).