"Smart" mailboxen zijn leeg, probleem met Leopard mail

Sinds de overgang van Tiger naar Leopard heb ik een vervelend probleem met mail. 'Smart' mailboxen zijn allemaal leeg. De standaard geïnstalleerde mailboxen, maar ook de boxen die ik zelf heb aangemaakt. De teller voor ongelezen mail werkt wel, maar als ik een smart mailbox aan klik is er geen mail zichtbaar.

Indien ik een smart mailbox selecteer, mail afsluit, en opnieuw opstart met de geselecteerde smart mailbox, dan zijn de mails
zichtbaar. Deze verdwijnen echter als diezelfde mailbox nog een keer geselecteerd wordt.
De normale mailboxen werken prima.

Ik heb mail opnieuw geïnstalleerd, account herbouwd en gesynchroniseerd, maar dat maat niks uit.

Apple heeft dit probleem als bug vastgelegd (id:5503948).

Nog een suggestie wat ik zou kunnen doen?

Ik maakte tot nu toe geen gebruik van Smart Mailboxes, maar ik heb het even uitgeprobeerd op mijn Mac: Mail v3.3 (926.1/926) en OS X v10.5.4. Het lijkt hier goed te werken.

Er zijn wel flink wat threads op het Apple forum over dit onderwerp, o.a. http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1387827
Eén van de suggesties die daar wordt gegeven is de hint Repair broken full-message search in Mail maar die had je misschien zelf al gevonden en geprobeerd.

hmm, nog niet geprobeerd, maar ik zal es kijken of dit iets uitmaakt.