Smartdisk CrossFire vraagje

Ik heb ene iMac G4 met 40GB en omdat dit wat weinig is ben ik opzoek gegaan naar een externe HD.

Al snel kwam ik op de Apple store de ‘Smartdisk CrossFire 160-GB FireWire/USB 2 harde schijf’
tegen voor een aantrekkelijke prijs.

Heeft iemand ervaring met deze externe schijf??
en kan ik hem ook gewoon echt gebruiken om programma’s enz erop te zetten??
of alleen foto’s en muziek enz?

bvd!

oh en nog een vraagje..

ik zie HD’s met eigen stroom voorziening die met het het zelfde aantal GB’s veel duurder zijn!

wat ik het grote verschil??
is het verstandiger om met of zonder eigen stroom voorziening te kiezen?

Die met stroomvoorziening halen de power uit de firewire poort wat betekent dat je geen extra stopcontact nodig hebt. Als je nog een stopcnotact over hebt zou ik zeker voor een gaan met eigen voeding!

ja ik heb zat stopcontacten :D

maar waarom zou ik voor eigen stoomvoorziening gaan??
heeft dit echt een voordeel? want hij is een stuk duurder!

Kom op jongens Is er nu niemand die deze 'Smartdisk CrossFire 160-GB heeft Ik heb er ook belang bij

Heb alleen het kleine broertje de Firelite. Deze haalt wel de voeding uit de Firewire. Het voordeel van die is dat ik hem makkelijk overal mee naar toe neem. Nadeel is wel dat er niet een heel erg snelle schijf in zit (laptopschijfje). Als je toch niet dagelijks aan de wandel gaat met de schijf adviseer ik je gewoon een met een externe voeding te nemen. Wat betreft de schijf zelf heb ik geen idee of zo'n Crossfire goed is of niet. Als hij net zo werkt als een Firelite, dan raad ik je toch aan eens te gaan kijken naar een betrouwbaarder merk zoals LaCie bijvoorbeeld. Bij mij werkt hij prima, maar heeft zo nu en dan wel eens last van storingen/uitvallen.

He' bedankt voor je ervaringen Alleen denk ik zelf dat de Crossfire anders werkt dan de Firelite Althans dat hoop ik En ik wil graag dat hij stil is, dus zonder fan De meeste met voeding hebben ook een kleine fan