SMC Ethernetbridge

Salaam!

Heb een SMC Wireless Ethernet Bridge (802.11 9) aangeschaft die volgens de Vobis-pipo zo maar zou werken met m’n Airportkaart in de iBook G4 en als zodanig verbonden aan m’n Draytek Vigor 2200 die op zijn beurt weer hangt aan een Alcatel-modem… Niet dus… Weet iemand hoe en wat? Benaderen van de Bridge is me niet gelukt…

Ennuh, nog wat…toevalligerwijs pikt m’n iBook nu wel een signaal uit de buurt op. Mail ophalen gaat prima maar versturen lukt amper… Iemand…??

Tnx,

frrr

[quote:15be711112="frrr"]Ennuh, nog wat...toevalligerwijs pikt m'n iBook nu wel een signaal uit de buurt op. Mail ophalen gaat prima maar versturen lukt amper.... Iemand...??[/quote:15be711112]

waarschijnlijk heb jij bijvoorbeeld wanadoo dns ingevuld in je airport verbinding.
en het wireless signaal is bijv. XS4ALL… wat je kan proberen is of je eigen provider het accepteerd als je SMTP authenticatie aanzet. dan moet het wel werken.

probeeer 'm eerst eens met een ethernet kabel an te sluiten, misschien herkent ie 'm dan wel, daarna zou je draadloos kunnen proberen

succes

Op zich is het niet heel vreemd dat je geen e-mail kunt versturen via een openstaande LAN. Om mail te versturen moet je namelijk weten via welke provider je met het internet verbonden bent. Vervolgens dien je om e-mail te versturen de SMTP server (uitgaande mail) van deze provider te gebruiken.

M.b.t. het probleem dat je hebt met je draadloze router/ switch kan ik je weinig zinnigs melden. Alleen is het natuurlijk mogelijk dat deze niet compatibel is met Airport [specificaties opvragen bij leverancier/ importeur]. Breng hem in dat geval zo snel mogelijk terug naar Vobis. Er zijn namelijk wel degelijk geschikte apparaten verkrijgbaar in de handel.

@ Ferdinand: tnx maar dat lukt dus evenmin. @ HSL: xs4all.nl staat me dat vooralsnog niet toe, vrees ik.

Ik zoek voort…