Zojuist verscheen een SMC update voor mijn MacBook in Software Update. Na installeren draait de fan continue heel zachtjes (voor mij hoorbaar). Wees gewaarschuwd.
Draaide hij ervoor niet, behalve als het nodig was? Het bevalt je dus niet?
[quote:00231e3b82="qjb"]Zojuist verscheen een SMC update voor mijn MacBook in Software Update. Na installeren draait de fan continue heel zachtjes (voor mij hoorbaar). Wees gewaarschuwd.[/quote:00231e3b82]
Zag hem net ook voorbijkomen… zat al te twijfelen i.v.m. bootcamp of ik die update wel wilde installeren (dat was ook gedeeltelijk firmware toch?)…
Hoe dan ook… ben benieuwd naar de ervaringen van anderen (o.a. op bootcamp vlak, en ook op het geluidsvlak [wordt al gek van de cpu wine op m’n macbook dus een fan die de hele tijd draaid… mmm].
Voor de update was de MacBook stil tot ongeveer 67 graden. Bij - voor mij - normaal gebruik kwam de temperatuur daar niet bij in de buurt.
Vreemd, ik heb helemaal geen update voor mijn macbook 1,83 GHz.
OK nu wel. Ik wacht toch nog maar even met installeren…
ik wel...
nou je download hem en dan start ie opnieuw op…
dat gaatie blazen zoals die nog nooit heeft geblaast… dan zie je een balkje vol lopen…
niet met je ogen knipperen, anders mis je het…
- hij was voor het opstarten 63 graden en nu 53 enje hoort idd heel zachtjes de fan.
Net de update gedaan. Ging prima. Het schijnt dat de MacBook nu wat koeler blijft en dat de beroemde koe op stal is. Fijn.
ik wou dat ze dat beschikbaar maakten voor mijn G4, ik vind dat hij nogal warm wordt, en zelfs als die heel warm is draait die fan heel stillekes, kwou dak het zelf kon aanpassen..
Had gehoopt dat de koude start uitval problemen hier ook mee verholpen waren, maar helaas. Heb weer in 1,0Ghz mode op moeten starten na twee shutoffs. :cry:
[quote:037186eb32="error"]Net de update gedaan. Ging prima. Het schijnt dat de MacBook nu wat koeler blijft en dat de beroemde koe op stal is. Fijn.[/quote:037186eb32]
Logisch dat de koe op stal is: het geluid kwam door de opstartende fan. Nu draait hij blijkbaar continu.
Mijn MacBookje is op dit moment nog niet binnen :( Maar om even over die Fan te beginnen: mijn PowerBook's ventilator staat ook constant aan hoor (heel zachtjes hoorbaar), is dat dan hetzelfde bij de MacBook of is het storender?
wanneer komt er eens zo'n updat voor de macbook pro dat zouden ze beter eens doen.
Want die wordt ook wel heel warm.
Wie verwacht er nou dat je voor een update van een laptop aangesloten moet zijn op een "werkend stopcontact". Dat is toch iets dat me met Windows nog nooit is verteld.
Maar de update heb ik geinstalleerd. Ik had nooit echt last van lawaai en mijn MacBook is nog steeds fluisterstil. Je hoort nu als je met je oor op de linkerbovenhoek gaat hangen misschien wel iets, maar ik vind het niet iets waar ook maar iemand over mag mopperen
ik heb sinds een week mn macbook voor vandaag (dus zonder die update) hoorde je idd de koe, maar heel zachtjes. het stoorde me in ieder geval niet, enige dat me stoorde is het gedacht dat de fan het na een tijd zou begeven door het steeds aan en afschieten. Nu update geinstalleerd, en draait hij heel zachtjes, maar niet echt hoorbaar/ergerlijk
misschien hoorde ik de koe vroeger niet zo goed, mn oren zijn al wat slechter geworden door het vele boren :lol:
Waar boor jij zoal gaten in dan? Toch niet in je oren hoop ik... :lol:
Als ik alles hier stilmaak op mijn kamer, en ik luister goed, hoor ik idd de fan lichtjes.
Maar door mijn Icy Box die constant aanstaat hoor ik dit toch niet
[quote:ec16e98b61="leXy"]Waar boor jij zoal gaten in dan? Toch niet in je oren hoop ik... :lol:[/quote:ec16e98b61] hehe, nee maar het dagelijks oefenen met een 60 studenten tesamen met elk een airrotor (turbine) in de hand komt je gehoor niet ten goede
Wat is een airrotor en wat oefenen jullie dan? Ben nieuwsgierig :roll:
[quote:250399175a="leXy"]Wat is een airrotor en wat oefenen jullie dan? Ben nieuwsgierig :roll:[/quote:250399175a] zoals in m'n onderschrift staat, ben ik een student tandheelkunde. Wij boren dus op tanden. De eerste 2 jaren zijn dit kunststoftanden zodat we veel kunnen oefenen (dagelijks 2 uur). Een airrotor is het stuk waarin je het boortje klikt en door met je voet op een pedaal te drukken wordt er lucht onder een bepaalde druk (afhankelijk van hoe hard je op die pedaal drukt) door deze airrotor gestuurd; en -zoals een turbine- doet deze de boor dan draaien (ongeveer 300.000 toeren per minuut) maar nu gaan we echt wel off topic :lol:
Mijn FireWire schijf is 7200 RPM. Valt in het niet bij die boor van jou, WOW!!! Maar goed mijn schijf is waarschijnlijk weer een tikkie stiller... :) :P