SMC2804WBR router : Wifi met paswoord beveiligen

Ik heb een klein vraagje :

Ik heb hier een netwerkje liggen met een SMC networks router, en ik zou graag weten hoe ik deze met een paswoord kan beveiligen.

Eigenlijk is het niet nodig, want m’n enige buur die ooit van het signaal zou mee kunnen profiteren is zijn m’n eigen grootouders, maar ik zou het graag weten of er hier nog mensen zijn die met die router ervaring hebben.

In m’n advanced setup heb ik reeds het router paswoord veranderd natuurlijk, maar dat is het paswoord om de router settings te veranderen. Maar is het mogelijk gewoon een paswoord op de connectie te steken, ik vind het namelijk nergens. Ik vind het niet nodig WPA of WEP te gebruiken, alsook de SSID Broadcasting zou ik liefst laten aanstaan, dat is het handigste. (Firewall enzo staat natuurlijk aan, maar zou voor gebruikers zijn die in de buurt zitten.)

Maar gewoon een plain eenvoudig paswoord op het connecteren zie ik dus nergens maar dan ook nergens staan.

Enig idee iemand ?

Je deur open laten staan is nooit verstandig.

Alleen wpa is wat je zoekt als ik je zo begrijp, maar wep is toch echt handiger.

Dat apparaat kan trouwens beide, je kan dus beide aanzetten en dat snapt je mac ook nog.

Waarom is het handig dat níet te doen?

Heb het even bekeken, en wist niet dat je via WEP een ASCII paswoord kon instellen, dus heb ik dat gedaan.

(Heb nergens gezegd dat het handig was om het NIET te doen he :wink: , dacht gewoon dat het niet nodig was )

[quote:78d9816387="Pjottum"]Alleen wpa is wat je zoekt als ik je zo begrijp, maar wep is toch echt handiger.[/quote:78d9816387] Dacht 't niet. WPA is de opvolger van WEP en levert een veel betere beveiliging op. Dus als je WEP en WPA ondersteuning hebt, dan moet je altijd kiezen voor WPA.

Precies... of WPA2 (de standaard voor 802.11i) voor een nog veiligere coderingstype. WEP is reeds een beetje achterhaald...

WPA password enabled ;) Thanks guys