smile !

ik ben op zoek naar het effect wat je wel eens ziet als hooglichten een de vorm van een "sterretje" hebben. Het is er naderhand ingezet om aan te geven dat iets glimt. Je ziet het wel eens op tubes "whitener" voor tanden. Ik heb het eens ergens gezien, was heel makkelijk effect met filter of brush maar kan het niet vinden (Photoshop)

ik heb dat onlangs geleerd! Het werkt het handigst met een speciale brush... Je begint er mee om al je brushes te laden en deze als "Large Tumbnail" te laten zien. Zo zie je brush hun vorm beter.

Dan zoek je deze brush, je zet je voorgrond kleur op wit (of iets geel voor een goude glitter)
[img:d77965a1ee]http://home.hccnet.nl/saskia.wilbrink/brush.jpg[/img:d77965a1ee]

en nu kun je de sterretjes plaatsen en in grote veranderen zoals je normaal ook met je brush omgaat. Alleen klik je maar 1 keer. Als je vind dat de sterretje te hard zijn, dan zet je Opacity op minder.

Dit is een voorbeeldje dat ik even net snel gemaakt hebt, met die brush.

[img:d77965a1ee]http://home.hccnet.nl/saskia.wilbrink/oogglim.jpg[/img:d77965a1ee]

Ik hoop dat je er uit komt!

Filter->Render-> Lens Flare of Lighting Effects. Misschien kan je hier wat mee.

Volgens mij gewoon als gereedschap kiezen "Veelhoek", dan aantal zijden zetten op "4", en bij "Opties voor veelhoek" aanvinken "Ster", en zijkanten inspringen met bijv. 90%. (in CS1)

OK Sas,

dat is em !
krijg de neiging het helemaal vol te plempen met die glimmers. zo goed werkt het :slight_smile:

Ja ik ben ook eventjes door gedraaid, maar komt vanzelf goed... :lol:

Ik heb voor een van onze klanten op de afbeeldingen van speelgoed en kerstverlichting lampjes 'aan' moeten maken. Ik heb dat gedaan met een zelf aangemaakte brush, dat werkt het beste.

Ik kan hem je doormailen (moet wel effe zoeken!)…

wat ook mooi is om er twee op elkaar te leggen en de onderste ietsje te vervagen. Of er twee op elkaar leggen en de een iets kleiner maken en 45° roteren, die daarna weer opslaan als brush, op die manier kun je zelf een mooie bieb maken met brushes.

Ja, ik heb een tablet, dus als je er twee of drie een beetje verschoven over elkaar zet krijg je vanzelf een mooi effect.

@Pharris, bedankt, maar het is al klaar (en weg)
alhoewel, altijd handig als je wilt kun je hem naar mijn gmail sturen (eagerbob)

resultaat, resultaat!! :)

Ja, idd, ZIEN