snapz

Is het ook al iemand op gevallen dat de utility snapz pro niet meer meegeleverd is in os x 10.2.7, althans ik kan hem niet meer vinden.

wordt die meegeleverd dan ? zoja: vet !

Volgens mij is Snapz Pro ook helemaal geen standaard Mac OS X applicatie. :?

Snapz pro zit NIET standaard bij Macosx.

[quote:d0b88f82d8="Torz"]Snapz pro zit NIET standaard bij Macosx.[/quote:d0b88f82d8]

Wel daar ben ik het niet helemaal mee eens, toen ik vorig jaar een G4 MDD aanschafte met os x 10.2.1, zat daar toch echt snapz pro in. Toen ik hem een paar maanden geleden verkocht ging ik er ook vanuit dat het ook weer in de huidige versie 10.2.7 voor de G5 zou zitten, helaas dus.
Toen begon ik te twijvelen, heb snapz Pro X 1.0.8 gedownload en wat schets mijn verbazing in de read mr.txt staat het volgende

“If your computer came bundled with a free copy of Snapz Pro X, the bundling deal is between Apple and their customers and includes the version of Snapz Pro X that shipped with their machine.”

Dit was dus de reden om hier te posten, dus mocht iemand nog de orginele os x 10.2.1 cd’s hebben, ben ik toch zeer benieuwd of snapz pro daarop staat of dat ik toch echt aan de paddoos moet.

Op zo'n manier. Er zit natuurlijk altijd wel iets extra bij OS X bij een Mac, althans, dat denk ik zo. Bij de OS X van mijn iMac kreeg ik bijvoorbeeld wat kreupele spelletjes die het alleen onder Classic deden (lekker stupid) en bij mijn iBook kreeg ik bij OS X "Worldbook 2003" (dat is tenminste leuke software). Zo zullen er wel meer bundeltjes zijn, maar Snapz is in elk geval geen onderdeel van OS X zelf.