Snel een FCP oplossing gezocht! Speed settings doen vreemd.

Ik heb een zeer groot probleem met FCP, en heb voor morgen een deadline van mijn werkgever. Ik heb een filmpje gemaakt waarbij enkele shots bestaan uit versnellingen. Dit is gedaan door in het option menu van de clip 'speed' te wijzigen. Als ik nu mijn project open lijkt hij willekeurig ook ander materiaal in het shot op te nemen en te versnellen: wat resulteert in enkele korte frames van de take aan het einde van mijn gemonteerde shot. Alles werkte perfect! Maar nu is alles - laten we het wel stellen - verkloot. Ook mijn autosaves doen vreemd. Ik heb dit probleem wel eens meer gehad, en toen met veel moeite kunnen oplossen. Maar nu heb ik daar de tijd niet voor! Kan mij iemand alsjeblieft een oplossing bieden? Bvd.

Wat er lijkt te zijn gebeurt is dat FCP zelfstandig al mijn clips van bijv. een versnelling van 300 procent heeft veranderd in een versnelling van meer dan 9000 procent van de complete reel. Maar waarom?

Ik heb geen oplossing maar als het mogelijk is kan je het op een dirty manier zorgen dat je de clips allemaal apart uitrenderd (make movie). en die in je project weer zet.... zou niet mogen maar is misschien ff snel een optie.

selecteer de clips die je niet versneld moeten zijn en remove the attributes

[quote:7522df8622="Ronnie Oktober"]selecteer de clips die je niet versneld moeten zijn en remove the attributes[/quote:7522df8622]

Dat lijkt niet te werken. Ik krijg dan de volledige reel op mijn lijdlijn.

Het kan ook zijn dat je EDL corrupt is geraakt. Er zijn mensen die met een tekstverwerker de fouten op kunnen sporen, maar of dat de snelste methode is?

Kijk of de autosavevault edls die van een eerder stadium zijn wel goed zijn.

Ik maak altijd om de 2 uur of elke nieuwe werkdag een nieuwe edl aan.Je kunt dan teruggrijpen naar een oudere versie als je iets stoms doet of iets onverklaarbaars gebeurt zoals nu bij jou.

Je kunt ook proberen je RT settings terug te brengen. RT Safe of misschien helemaal geen RT.

Hoop dat dit helpt.

Ik heb alles met de hand weten op te lossen. Bedankt voor jullie hulp. Het is een vreemde bug in FCP. Ik heb het wel eens eerder ervaren; ook voor een videoclip die we hadden gedraaid waren er problemen toen we begonnen te spelen met de speed settings.