SNEL hulp nodig pleaseee!

Ik heb een groot probleem!

Ik ben een flash site aan het maken en ik had paar dingen in aparte sceenes gezet zo dat de grootte me zou vallen bij eerste preloader. dus ik dacht om gewoon een andere preloader bij scene 2 en scene 3 te zetten. maar wat blijkt het eerste preloader dus bij het begin van het filmpje werkt wel maar als die naar scene 2 gaat via scenen 1 werkt die niet (als ik test scene 2 doe dan doet die het wel :roll: ) … ik gebruik het volgende script voor het preloader:

if (_root.getBytesLoaded() < _root.getBytesTotal())
{
setProperty (“balk”, _xscale, (_root.getBytesLoaded() / _root.getBytesTotal()) * 100);
}
else
{
gotoAndPlay (“beginmovie2”);
}

Ik zit op dit moment in een tijdnood dus zou zo snel mogelijk wat hulp kunnen gebruiken… :frowning:

Alvast bedankt.

getBytesTotal kijkt naar je gehele movie, dus met scenes werken heeft in dit geval geen zin. Scenes zijn eigenlijk alleen bedoeld om wat overzicht te houden in je werk. Zodra je je movie published verdwijnen je scenes ook :wink:

Een oplossing in dit geval zou kunnen zijn om van de scenes die je nog nodig hebt aparte movies te maken en die weer extern in te laden vanaf een bepaald frame met LoadMovie…

Volgens mij kun je beter slechts één preloader erin zetten. Een scene is gewoon een onderverdeling van een film in stukken / etappen. Het lijkt mij hoogst onzinnig om binnen één flashfilm meerdere keren te preloaden. Een preload preloadt tenslotte het gehele filmpje, dus inclusief alle scenes, niet?

Maar dat is de theoritische situatie zoals ik het vermoed. Ik neem aan dat de script zoals je die weergeeft (vrijwel) gelijk is aan de andere scenes? In dat geval kan het heel, heel erg misschien helpen om bij de tweede scene de waarde van ‘_root.getBytesLoaded()’ in een variabele te zetten - met bijvoorbeeld de naam: ‘geladenvoorscene2;’ - en evenzo voor ‘_root.getBytesTotal()’ - bijvoorbeeld ‘totaalvoorscene2;’ en deze te vergelijken met elkaar in de trent van:

if (_root. geladenvoorscene2() < _root. totaalvoorscene2())
{

Hetzelfde dan voor scene 3 maar dan met de variabelen ‘geladenvoorscene3;’ en ‘totaalvoorscene3;’. Maar ik denk dat één preloader volstaat hoor…

Bedankt voor reactie :) ik ga denk ik het aparte gedeeltes als exteren .swf'jes openen.