snel van eps naar jpeg

Hoi ik heb een vraag.

Ik heb een stel plaatjes als eps, maar nu wil een klant ze ff als jpegs.

Is het mogelijk om snel een zooi eps’jes in 1x naar jpeg om te zetten?

Min dank is groot

Handeling aanmaken in Photoshop. 1x aanmaken, daarna 1 druk op de knop.

ja dat werkt indd, maar heb ook Dropjpeg gedownload. Nog freeware ook. Maar tenx voor je tip!

misschien kan je er een automator van maken....

Zo maak ik van alle pdf-jes jpg’s.

Hoi,

Ik doe het nu via Adobe Bridge.

Die Dropjpeg maakt de jpegs 72 dpi.

Zal je eerlijk zeggen dat ik geen reet snap van Automator, hehe.

Hoe maak jij die handeling aan?

Voorvertoning kan het ook ...

Je kan, zoals FreekMac al zegt, een handeling aanmaken in Photoshop. Je kan deze handeling ook aan een droplet (dropfolder) koppelen in Photosop. Kan je zelf instellen hoe je bestanden voortaan omgezet moeten worden en door ze op die folder te slepen wordt die handeling automatisch uitgevoerd.

Ok, ik ga dat nog eens nader onderzoeken. Tenx allemaal :)

Waarbij je eea evengoed vanuit Bridge kunt aansturen als je de Handeling gemaakt hebt. In Bridge kies je voor 'Gereedschappen' in de menubalk voor Photoshop -> Batch. Daar kies je de gewenste bron, handeling en het doel (waar je wil opslaan). Zelf heb ik één centrale map op m'n schijf staan waar ik alle handelingen naar toe stuur die eindigen met 'Bewaar als'. De bestanden komen daar terecht en sleur/pleur ik vervolgens in een gewenste map op de schijf. Die doelmap moet je eigenlijk altijd laten staan want zodra je in Photoshop in de handeling een 'Bewaar als'-functie opneemt heeft ie voor die handeling ook echt die map nodig. Gooi je die map weg, dan kan je handeling daarna niet goed functioneren.

[quote:8cd5ee9d34="R_van_Heukelum"]Voorvertoning kan het ook ...[/quote:8cd5ee9d34]

voorvertoning kan het ook, maar het is niet aan te raden.
documenten zonder ingesloten .ICC profiel worden door voorvertoning geconverteerd naar het monitor profiel. Als je het document vervolgens als .JPG bewaard wordt er geen profiel aangehangen maar de data (kleuren dus) is wel veranderd.