snelheid airport extremekaart

Ik ben in het bezit van een airport extreme base station. Daarnaast een iMac met een aiport extreme kaart en 2 wat oudere iMacs met de oudere airport kaarten erin. Downloaden van internet gaat bij allemaal even snel, maar als ik bestanden uitwissel tussen de oudere iMacs met de gewone airport kaarten gaat dan 10 maal sneller dat tussen de oudere en de iMac met de airport extreme kaart erin. Wie kan me vertellen wat er bij mij fout gaat?

Constant :finderoud:

ik heb ook wat problemen gehad bij het mixen van de 2 verschillende snelheden, maar dat bleek veelal te komen doordat de airport extreme wat kieskeurig was met zijn kabel.

uiteindelijk heb ik de airport extreme nu in de 11mbps stand gezet (19 van de 20 clients hebben tenslote nog maar 11mpbs).

thuis (dat andere was op het werk) heb ik het echter wel op 54mbps staan, en daar haal ik ook makkelijk de volle snelheid tussen de draadloze mactop en de desktop die met een draadje aan de basestation zit.

wat je nog wel even zou kunnen test is of zowel de upload als download langzaam gaat.
Je kan ook even kijken of je wel de laatste firmware hebt (met wat oudere firmware had ik ook problemen qua snelheid, kijk maar eens op de apple support forums… ;))

Verder heb ik niet echt meer zo een goede oplossing voor de hand, want ik heb op het werk eigenlijk niet veel meer kunnen testen aangezien het ding maar gewoon aan het werk moest want anders konden die mensen niet internetten, en thuis heb ik er op dit moment te weinig mactops voor om het geheel te testen.

ik denk echter dat de apple support forums je wat verder kunnen helpen…

Dank voor je advies, ik ga verder kijken.