Snelheid Airport Netwerk...

Ik heb een Airport Extreme Basestation, daaraan hangt een Quicksilver G4 met een oude Airportkaart en een PB G4 met een Airport Extreme kaart, beiden draaien 10.3.3. Qua internet haal ik met beide computers dezelfde snelheid, als ik echter files overstuur van de Quicksilver naar de PowerBook dan doet ie over 1 Gb ± 60 minuten.

Naar mijn gevoel is dit echt langzaam en neem ik aan dat dit sneller kan. Mijn vraag is hoe???

dat zou theoretisch heel ietsje sneller kunnen.

door de silver werkt je Wlan op 11Mbit, dat komt neer op dataoverdracht van 5.5mbit (0.69MB/s)
die snelheid wordt verdeelt over de 2 machines (deze verbinding is niet onafhankelijk full duplex), dus blijft er voor de datastroom 0.34MB/s over.
dat komt neer op 2,9s voor 1MB oftewel 49 minuten voor 1024MB

je gemeten 60 minuuten bevestigt de theorie dus uitstekend!

Indien je een hogere snelheid wil, zal je je G4 dienen aan te passen. In een airport en bedraad netwerk is het zo dat de laagste snelheid bepaald hoe snel het netwerk gaat. Je kan ofwel een extreme kaart in je G4 pluggen, ofwel koop je bij de pc boer een draadloze pci kaart van oa. belkin en dan gaat die ook tegen G snelheid in het netwerk.

[quote:3ffa2dce6a="digitalguru"]Indien je een hogere snelheid wil, zal je je G4 dienen aan te passen. In een airport en bedraad netwerk is het zo dat de laagste snelheid bepaald hoe snel het netwerk gaat. Je kan ofwel een extreme kaart in je G4 pluggen, ofwel koop je bij de pc boer een draadloze pci kaart van oa. belkin en dan gaat die ook tegen G snelheid in het netwerk.[/quote:3ffa2dce6a]

belkin ontvangst kwaliteit is hier thuis ferm tegengevallen…

Bedankt voor de reakties, het is me allemaal duidelijk, maar als ik nu een computer to computer netwerk aanmaak, heb ik dan nog steeds diezelfde snelheid of is het dan wel sneller?

[quote:f0206fd39b="lalala"]Bedankt voor de reakties, het is me allemaal duidelijk, maar als ik nu een computer to computer netwerk aanmaak, heb ik dan nog steeds diezelfde snelheid of is het dan wel sneller?[/quote:f0206fd39b]

ik denk wel dat je dan de volle snelheid kan halen (±700KB/s).

Als je veel data wilt overzetten, is dan een firewire kabeltje dan niet handiger? ik heb dit zelf niet geprobeerd, ik zit zelf gewoon tijden te wachten op een verzameling films…

Even inhakend op een eerder draadje

[quote:8cc1a22d5a=“hanzwillem”]door de silver werkt je Wlan op 11Mbit, dat komt neer op dataoverdracht van 5.5mbit (0.69MB/s)
die snelheid wordt verdeelt over de 2 machines (deze verbinding is niet onafhankelijk full duplex), dus blijft er voor de datastroom 0.34MB/s over.[/quote:8cc1a22d5a]

Begrijp ik goed dat hoe meer computers je aan een AirPort netwerk hangt, hoe trager de verbinding wordt?

Heb hier een beetje het probleem dat de 10.3.4 update sneller te downloaden was dan van de ene naar de andere computer over te zetten over mijn AirPort netwerk wat heel raar is want het netwerk behoort 10 x sneller te zijn dan mijn internetverbinding.