snelheid camera connector

mijn vader wil een ipod gaan gebruiken voor het opslaan van fotos vanaf zijn camera. het probleem is dat ik eens heb gelezen dat de transfersnelheid van de camera connector nogal tegenvalt. de camera van mijn vader beschikt namelijk over een 2 gb geheugenkaart, dus zal het het overpompen nogal wat tijd kosten. Kan de accu van de ipod het wel aan om 2gb aan fotos over te pompen? of is het misschien mogelijk om de kaart in gedeeltes leeg te halen zodat de ipod tussendoor opgeladen kan worden?

Of je schiet je kaart van 2gb niet helemaal vol. 8) Als je toch je iPOD bij je hebt is er weinig alternatief. Als je zoekt in het forum zie je diverse draadjes over vergelijkbare devices maar dan loop je weer met 2 apparaten rond...

Ik heb zelf ook een iPod camera connector i.c.m. met een Sony W17 (met 1GB geheugenkaart) maar dan gaat de accu van m'n iPod photo 40 GB niet lang genoeg mee om 1 GB aan 7 MP foto's (van zo'n 2,5 MB) over te pompen. 700 MB is ongeveer het maximum dat kan denk ik. Wel kun je halverwege 'stoppen+opslaan' kiezen, en dan die foto's wissen op je camera om later, zodra de accu van je iPod weer is opgeladen, verder te gaan. En bij mijn W17 is het bijvoorbeeld mogelijk om verschilllende opslagmappen te maken; zodra de camera dan aangesloten aan de iPod is, kun je kiezen welke mappen je zichtbaar wilt laten zijn op de iPod, en dus alleen die kopiëren, maar ik weet niet of dat bij jouw pa's camera mogelijk is.

Dat lijkt me wel linke soep als je perse alle foto's wil bewaren!!!

Waarom gaat het eigenlijk zo traag? Heeft dat te maken met de snelheid van de processor van de ipod ofzo?
Met de computer is wel een snelle vebinding mogelijk… Zit het dan alleen in die connector???

Mijn camera [sony F707] is ook niet echt snel, maar wel sneller dan dat het nu gaat met de connector…

Wat ik trouwens nooit geprobeerd heb is om een cardreader aan te sluiten. Wellicht gaat het dan wel sneller? Zou in ieder geval veel camera-power schelen!

bedankt voor de reacties! wel handig dat je halverwege kan stoppen en na het opladen weer verder kan gaan. ben nu overtuigd dat de ipod wel aan de eisen van mijn vader voldoet