Snelheid java

Ik draai op m'n werk Windows (desktop / 1GB) en Mac (laptop / Powerbook G4, 1GB) naast elkaar, maar als ik een build doe van een softwareporject waar ik aan werk, duurt dit op de Windows-bak ongeveer 12 minuten en op m'n Mac duurt dit 21 minuten. Dit is vrij irritant, aangezien ik een groot deel van de tijd aan het builden ben... Waarom is dit op m'n mac zo langzaam?

Zonder achtergrond info valt daar helemaal niets over te zeggen. Welke versie van windows? Welke versie van Mac OS? Welk ontwikkelplatform gebruik je?

Kun je iets vertellen over wat voor type software je ontwikkelt?

Windows XP, MacOsX 10.4.5, Eclipse 3.1, Java 1.4.2 (bouwen van een EAR van +- 25 MB)

M’n mac heeft een processor van 1.33GHz, de desktop 2.66GHz.

[quote:ce7010e0c5="Metalhead"]M'n mac heeft een processor van 1.33GHz, de desktop 2.66GHz.[/quote:ce7010e0c5] Ben ik nou gek, of vind jij het raar dat een twee keer zo trage laptop twee keer zo traag werkt als een twee keer zo snelle desktop? :?

Om eerlijk te zijn had ik nog niet naar de processoren gekeken, dat deed ik pas toen ik net reply'de.

Ik had er niet naar gekeken, omdat m’n laptop net een paar maandjes nieuw is, en de desktop hier al jaren stond. Ik ging er dus van uit dat die langzamer was…

wie zegt dat hij trager is, in vergelijking is een G4 in mhz sneller dan zoon heet gebakken Intel P4

[quote:4a76f3ffa6="profclimber"]wie zegt dat hij trager is, in vergelijking is een G4 in mhz sneller dan zoon heet gebakken Intel P4[/quote:4a76f3ffa6] Ja, maar geen factor twee. Een laptop heeft daarnaast nog allerlei andere componenten die trager zijn dan die van een desktop pc. Het verschil in tijd (12 tegen 21 minuten) lijkt me vrij normaal.

[Ik moest opeens weer denken aan een kennis van me, die een tijdje terug meewarig naar mijn G5 stond te kijken. Hij vond hem wel mooi, maar van zijn werk wist hij dat Macs ongelooflijk traag waren. Een paar weken later ben ik daar even langs geweest: tussen de nieuwste pc’s stonden nog wat verkleurde beige G3-torens OS8 te draaien… :slight_smile: ]

Ik heb zelf geen ervaring hierin, maar ik geloof dat de Mac niet bekend staat om zijn goede en snelle omgang met Java... Google eens even; of misschien iemand hier met meer ervaring.

[quote:375bab2f88="Oppie"]Ik heb zelf geen ervaring hierin, maar ik geloof dat de Mac niet bekend staat om zijn goede en snelle omgang met Java... Google eens even; of misschien iemand hier met meer ervaring.[/quote:375bab2f88] Valt reuze mee. Alleen Eclipse op OS-X is niet snel. Probeer eens een command line build via ant of zo.