Snelheid PhotoShop icm. Word

Ik heb het bange vermoeden dat Word de snelheid van PhotoShop bijna halveert.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Is dat niet het geval met alles? Als je meerdere prgs open hebt dan leveren ze toch allemaal wel iets aan snelheid?

Mmm... Had zelf vanmiddag Excel 2004 open, en vond PhotoShop ook traag. Ook traag: vanuit Finder een zoekopdracht geven, en uit de gevonden resultaten een bestand dubbelklikken dat in Photoshop moet worden geopend. Ligt het aan Photoshop?

Ik vrees dat Office de boosdoener is, maar of er een oplossing voor is?

Er is blijkbaar 'iemand' die niet volgens de multitasking regels werkt en meer processortijd opeist...

Open Activiteiten weergave dan kun je het precies zien.

Photoshop CS zelf is trouwens ook helemáál niet zuinig met geheugen, zelfs als je je files sluit dan blijft PS geheugen vreten :frowning:

[bewerk] als je het zelf wilt zien: open in PS 100 MB+ beelden, doe wat bewerkingen, sluit dan de files maar laat Photoshop open. Als je nu in Activiteiten weergave kijkt zie je dat PS het geheugen niet meer vrij geeft. Ik gebruik PS veel, staat dus continu open. Op dit moment heeft PS bijv. 473 MB in gebruik. :frowning:

[quote:7b0b9edf5b="EagerB0bNerd"]Open Activiteiten weergave dan kun je het precies zien.

Photoshop CS zelf is trouwens ook helemáál niet zuinig met geheugen, zelfs als je je files sluit (en PS open laat)dan blijft PS geheugen vreten :([/quote:7b0b9edf5b]
Stom! Niet aan gedacht…

Als dat geheugengebruik van Photoshop na sluiten van de beelden virtueel geheugen is, is het niet erg. Dat staat dan alleen in de swap file op de harddisk, staat niet in de weg. Groter probleem vind ik dat Word bijv. veel processor tijd versnoept, ook op de achtergrond. Helemaal erg is het als een bestand met wat taalfouten erin open staat. Dan is Word steeds bezig spelling te checken 'as you type' ofzo.

Dus om een antwoord op je vraag te geven, als je twee ‘resource hogs’ tegelijk open hebt, zal dat nogal wat invloed op de snelheid hebben, ja.

Overigens is de ergste die ik heb een of ander scanjet manager programma, dat maakt dat er wat gebeurd als je op een knop op de hp scanner drukt. Die gebruikt vrolijk 70-80% van de processor, terwijl de scanner uitstaat. En het programma verschijnt niet eens in de dok, alleen in het activiteiten overzicht (proces beheer) of top.

[quote:fd9f412113="Waterman"]Als dat geheugengebruik van Photoshop na sluiten van de beelden virtueel geheugen is, is het niet erg. Dat staat dan alleen in de swap file op de harddisk, staat niet in de weg. [/quote:fd9f412113]

nee, het is “werkelijk geheugen” , bij virtueel geheugen geeft ie een veel groter getal aan, maar dat maakt niet uit idd.

Kun je in dat geval van Photoshop niet beter ff het Edit>Purge commando gebruiken om je geheugen te legen? Of zit ik er helemaal naast?

Word heeft de onhebbelijke eigenschap om op de achtergrond spellingscontroles en zo uit te voeren. Waardoor de snelheid van je machine flink kan inzakken. Dus heb je Word niet nodig, sluit het dan af of sluit in ieder geval de documenten die je op dat moment nog open hebt staan.

Micro$oft gaat altijd heel oncharmant om met je Mac. Ik mijd hun software zo veel mogelijk. Voor Office documenten die ik krijg toegestuurd verzin ik allemaal lastige omwegen...

Ik zou Word idd zo veel mogelijk uit laten. Een van de nadelen van MS programma’s vind ik juist dat ze allemaal dingen gaan doen waar ik zelf niet om heb gevraagd. Spell-chekcs, wizzards, conversies etc etc.

Het zal al duidelijk zijn maar voor de compleetheid toch nog ff: met het (al dan niet gedeeltelijk purgen) wis je de history in Photoshop. Over de afgelopen jaren ben ik bijvoorbeeld de History Brush en Edit > Fill > … with History veel gaan gebruiken en dat kan dan bijvoorbeeld niet meer. Wel kan je de Undo en de Clipboard apart purgen. Tenminste iets.

Enne, ik neem aan dat Photoshop in de Prefs lekker veel RAM toegewezen heeft gekregen?

Door “ live word-count” en “check grammar as you type”, “check spelling as you type” en “check grammar with spelling” standaard uit te zetten, wordt Word een stukje sneller in het gebruik. Of dit ook scheelt als Word alleen op de achtergrond open staat lijkt me niet, maar kwaad kan het evenmin.