Snelheid rosetta!

Halloo mensen...!!!

Zouden jullie mij kunnen vertellen of ik als amateur echt last krijg met het photoshoppen (CS’en) op de macbook pro, onder rosetta??

( is het te vergelijken met de G4 ???)

Alvast bedankt!!

PS =Er zit 1 gig ram in…

Weet je hoeveel topics er al zijn met deze vraag ?

:expressionless:

Zou je dan miss een linkje kunnen plaatsen...???? :D :D Ik kan het presiese antwoord niet vinden.... Zou realex zijn!!!:)

Ik vraag mij af wat je gaat doen als het antwoord "nee" is, hij is blijkbaar al besteld :P

K heb er nog een G4 naast dus das het probleem niet... Zit hier gewoon achter de computer en vraag me het af en kon het niet vinden:)

Ben ik blij dat ik nog vlug even een G5 heb gehaald. :)

[quote:59c82b2774="Ddg"]Zou je dan miss een linkje kunnen plaatsen...?[/quote:59c82b2774] Voor deze ene keer dan... ;)

http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=67727

[quote:59c82b2774=“Ddg”]Ik kan het presiese antwoord niet vinden…[/quote:59c82b2774]
Da’s nogal logisch, er is geen precies antwoord, omdat de vertraging afhangt van hoe complex het programma is… dus het ene programma heeft er meer last van dan het andere. Daar komt bij dat nog niemand hier een MacBook Pro heeft…

Zal ik doen voortaan!! :lol:

Super bedankt :slight_smile:

Mijn vorige Mac: iMac Rev. A. 1.8 GHZ G5. 1GB RAM Mijn nieuwe Mac: iMac 2.0GHZ Intel CoreDuo, 1.5GB RAM

[u:0c864145af]Gevoelsmatige[/u:0c864145af] vergelijking tussen beide Macs:
Photoshop: Net zo snel, hooguit boottime iets langer bij Intel
Word: Net zo snel, boottime soms zelfs sneller bij Intel
Overige programma’s: veel sneller bij Intel

Of mijn oude iMac nu langzaam was door ‘maar’ 1GB Ram, of de nieuwe juist snel, moet iedereen maar voor zichzelf bepalen.

Ik moet soms echt even checken of Rosetta nu draait of niet, omdat ik het gewoon niet merk. Extra geheugen doet blijkbaar wonderen.

Dat is mijn ervaring op zowel (1,8GHZ) G5 als (2,0GHZ) Intel.[/i]

hoi,

Ik kan me aansluiten bij Crispijn.
Ik heb een iMac Intel Core Duo, nu wel met 1,5 GB intern geheugen en dat performed super,
zeker met Universal Binarie programma’s.
Ik gebruik daarnaast nog Adobe Photoshop Elements 3.0. Het opstarten hiervan duurt lang, behoorlijk lang, maar Adobe staat sowieso niet bekent om snelle laad-tijden :wink:
Verder gebruik ik ook nog Office, wat ook zeer goed te doen is, iets langere laad tijd weer, vindt ik.

ik gebruik ook Rapidweaver, en hier is gewoon goed mee te werken.

Meer geheugen lijkt de sleutel.

Verder gebruik ik eigenlijk alleen maar UB programma’s :slight_smile: en die knallen gewooon op je iMac Intel!

Marcel

Heb een 2.1 g5 imac gehad. En heb nu een intel. En de apps die via rosetta werken merk je eigenlijk geen verschil. De games hebben wel wat meer moeite. Zo kan ik bijvoorbeeldC&C generals wel spelen, maar het draait iets minder soepel als de g5.

Al met al nog niks tegen gekomen wat ik niet kan draaien, wat ik voorheen gebruikte.

Zoals je hier kan lezen vergelijken de meeste mensen de nieuwe Intels met een G5 en dan is software onder Rosetta wel wat langzamer maar nog wel bruikbaar. Een G4 zoals in de Powerbook is een stuk langzamer, dus de vergelijking Powerbook/MBP valt alweer een stuk beter uit dan iMac G5/iMac Core Duo.

Ik zou dus zeggen dat je een goede kans hebt dat Photoshop op een MBP onder Rosetta de meeste dingen sneller doet dan op een Powerbook.

Maar als je nog een weekje ofzo wacht dan zijn waarschijnlijk de eerste testresultaten van de MBP te lezen.

Gek genoeg is er volgens medestudenten van mij juist een run op PowerBook G4's nu dat Adobe hun ETA's op Universal Binaries heeft aangekondigd..

Ik draai photoshop hier eigenlijk zonder problemen. Met rosetta. Maar, Pages wil wel eens haperen. En spellen, ja, dat is af en toe een pain in the....nou goed, je begrijpt het wel! Vooral Generals en Wolfenstein Enemy Territory. Komt wel goed...hebt geduld!

Het kan alleen maar beter worden, ik ga er voor.

[quote:9737a9ad60]Gek genoeg is er volgens medestudenten van mij juist een run op PowerBook G4's nu dat Adobe hun ETA's op Universal Binaries heeft aangekondigd..[/quote:9737a9ad60]

Dat zijn dan een hoop studenten die zich bang hebben laten maken om niks… Het draait prima, waarschijnlijk niet zo snel als op een Dual/Quad G5, maar zeker net zo snel als op de MacMini van mijn moeder. Dat is toch ook een G4?

Heb ook erg getwijfeld of de MacIntel al goed bruikbaar zou zijn onder Rosetta, maar ben blij dat ik het gedaan heb. Het werkt boven verwachting, zoals gezegd.

ik blijf er bij dat een mac book pro te duur is en een soort grote public beta.... geen waar voor je geld dus.... ik wacht nog een jaartje....

een macbook pro te duur? Ze zijn evenduur als een Powerbook, dus dan vind je de powerbook ook al te duur.

Enne, dat van die grote public beta, komop, dat geloof je toch zelf niet. Als er hardware mankementen zijn, dan zullen die opgelost worden met recalls.

Bij elke nieuwe release van iets computer-gerelateerd, kan er altijd iets mislopen. In die zin is het altijd een soort rev A. Maar de mensen hier hebben het zo graag over revisies A, revisies B, etc, dat ze vergeten dat het bijna altijd een rev A is als ze het kopen, tenzij ze EXACT hetzelfde model gaan heruitbrengen, maar dan zonder de issues in het originele model.

Vanaf ze nieuwe cpu, graka gaan gebruiken of nieuwe schermen, is het al helemaal geen rev B meer, maar opnieuw een rev A, waar ook fouten in kunnen geslopen zijn.

Of heb ik te onduidelijk geschreven en is iedereen de mist in :slight_smile:

ps : iedereen verwacht een werkend toestel, en als dat niet zo is, dan mogen zij daarvoor gerust klagen! maar niet op voorhand beginnen zeggen dat een product een beta is, als de eerste toestellen nog maar een paar uur binnen zijn…

[quote:a93fd0784b="klaus"]een macbook pro te duur? Ze zijn evenduur als een Powerbook, dus dan vind je de powerbook ook al te duur.

Enne, dat van die grote public beta, komop, dat geloof je toch zelf niet. Als er hardware mankementen zijn, dan zullen die opgelost worden met recalls.

Bij elke nieuwe release van iets computer-gerelateerd, kan er altijd iets mislopen. In die zin is het altijd een soort rev A. Maar de mensen hier hebben het zo graag over revisies A, revisies B, etc, dat ze vergeten dat het bijna altijd een rev A is als ze het kopen, tenzij ze EXACT hetzelfde model gaan heruitbrengen, maar dan zonder de issues in het originele model.

Vanaf ze nieuwe cpu, graka gaan gebruiken of nieuwe schermen, is het al helemaal geen rev B meer, maar opnieuw een rev A, waar ook fouten in kunnen geslopen zijn.

Of heb ik te onduidelijk geschreven en is iedereen de mist in :slight_smile:

ps : iedereen verwacht een werkend toestel, en als dat niet zo is, dan mogen zij daarvoor gerust klagen! maar niet op voorhand beginnen zeggen dat een product een beta is, als de eerste toestellen nog maar een paar uur binnen zijn…[/quote:a93fd0784b]

Ik sluit me volledig aan bij jou, als ie zegt dat de macbook pro een beta is zou elke wintel laptop ook een beta zijn? De meeste van die laptops bestaan maar enkele maanden… En te duur is ie nou ook weer niet, er is ergens een vergelijking geweest tussen 2 laptops, de macbook pro en de een dell…

Of course, it’s not possible to make the two laptops exactly comparable. The MacBook Pro includes a built-in video camera and microphone, faster networking, dual-link video output, optical audio in/out, an illuminated keyboard, ambient light sensor, the MagSafe power connector, and Apple’s Remote control.The Dell offers a larger screen, more USB ports, more video RAM, a media card reader, faster (and dual-layer) DVD burning, S-Video output, and a modem. B[b:a93fd0784b]ut right now, this is as closely as a Dell laptop can be configured to the MacBook Pro, and Apple’s new “pro” laptop is obviously price-competitive. [/b:a93fd0784b]In fact, my conclusion from yesterday is that much more true today…

tja… :apple: