Snelheid van een G4

Hello

Zit nu toch nog met wat vragen voor mijn switch naar apple!
Ik zit nu met de mogelijkheid om een laptop met een AMD 64 +3400 processor en een ibook met een G4 1Ghz te kopen, ik weet dat als ik die eerste koop goed zit voor de komende vijf jaar. Maar wat kan ik juist verwachten van die G4?

Ik hoor ook altijd als ik bv vraag hoe goed flash mx 2004 werkt op een G4 dat het goed werkt. Maar op mijn oude pentium 2 - 400 mhz werkte die ook goed, alleen moest ik bij sommige bewerkingen een vijf tot tien minuten wachten.

Hoe zit het juist, wat kan ik er juist van verwachten qua snelheid, en please geen reacties van hoe slecht windows zou zijn, ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit problemen met windows heb gehad die niet mijn schuld waren dus puur en alleen de snelheid van een flash mx 2004, fireworks mx 2004, gimp 2, … op een G4.

Alvast bedankt voor de hulp

Hmm, Flash zal snel kunnen werken. Maar de Flashplayer voor de Mac is verdomd slecht. Je ziet schokkerige beelden wanneer je een full screen flash site bekijkt, en als je een flash movie maakt van 30 fps of meer en je wil hem testen, dan kun je dat ook wel vergeten. 20 fps is echt het maximum.

Ik heb even jou site bekeken, heb je al dat werk op een G4 gemaakt en met een degelijke snelheid?

:) heb dat werk idd allemaal op een eMac G4 800 Mhz gemaakt.

Eigenlijk heel simpel, ga je puur voor de snelheid, neem die Athlon! Ga je voor snelheid, design, kwaliteit en een superieur besturingssysteem, neem de Apple!

Ik doe altijd een jaar of 4-6 met mijn macs. Alles blijft gewoon veel langer goed of voldoende werken itt PC's. NB denk niet dat de Windows Longhorn (4000-6000 Mhz nodig) van volgend jaar het doet op deze laptop. MAC OSX versie xxx.xxx gaat het veel langer blijven doen, voorspel ik. Dus of die Athlon echt nog ok is over vijf jaar, ik geloof er niets van.

offtopic: heb ooit ergens gelezen dat je flash films altijd op 21 of 31 frames per seconde moet maken om hem op de Mac flashplayer goed te krijgen...

[quote:a43d731890="nielstre"]Ik zit nu met de mogelijkheid om een laptop met een AMD 64 +3400 processor en een ibook met een G4 1Ghz te kopen, ik weet dat als ik die eerste koop goed zit voor de komende vijf jaar. [/quote:a43d731890] 5 jaar? Met een Wintel? Utopie... Gaat je nooit lukken. Met een nieuwe Mac kun je in de regel wel 5 jaar vooruit...

Wat een bullshit zeg.. ik heb drie jaar geleden een gloedje nieuwe geweldig snelle Powerbookg4 gekocht..

Vandaag de dag erger ik me steeds vaker aan de traagheid van dit 500Mhz model. En dan gebruik ik het nog niet eens voor zware grafische bewerkingen en dergelijke.

5 jaar met een mac doen? Dat is nieuw voor mij

[quote:678cd3cd24="collo"]Wat een bullshit zeg.. ik heb drie jaar geleden een gloedje nieuwe geweldig snelle Powerbookg4 gekocht..

Vandaag de dag erger ik me steeds vaker aan de traagheid van dit 500Mhz model. En dan gebruik ik het nog niet eens voor zware grafische bewerkingen en dergelijke.

5 jaar met een mac doen? Dat is nieuw voor mij[/quote:678cd3cd24]

Wat is dan traag? Het hangt ervan af wat je ermee doet en vooral hoeveel geheugen erin zit hoor. Je PowerBook is dan wel drie jaar oud maar je kunt er wel gewoon Panther op draaien. Probeer maar eens Windows XP op een PC van 2001 te draaien, dat loopt echt zo traag als stront. Ik heb een Vaio met 3 Ghz Pentium 4 en zelfs die zal problemen hebben met Longhorn straks, simpelweg omdat alles tegen die tijd te verouderd is. Ik zal de laatste zijn om te zeggen dat jouw PowerBook G4 supersnel is maar je moet bedenken dat een Mac langer meegaat dan een PC omdat de ontwikkelingen langzamer gaan.

[quote:6415dd0b24="collo"]Wat een bullshit zeg.. ik heb drie jaar geleden een gloedje nieuwe geweldig snelle Powerbookg4 gekocht..

5 jaar met een mac doen? Dat is nieuw voor mij[/quote:6415dd0b24]
Probeer eens helemaal up-to-date te zijn met een 4 jaar oude Intel? Nieuwste versies systeemsoftware en alles wat je verder gebruikt? Gaat je in de regel niet lukken (in ieder geval niet zoals het hoort).
Ik heb nog een iMac G3 400 MHz, hier staat gewoon het nieuwste van het nieuwste op, inclusief Adobe Creative Suite. Draait allemaal gewoon, kan er gewoon ‘normaal’ op werken. Tuurlijk, snelheid is niet zoals de laatste systemen dat geven. Maar het werkt wel!

Ik draai al geruime tijd OS X op een PowerMac 7300 uit 1997. Daar zat oorspronkelijk een 604e PowerPC processor in, maar die is vervangen door een G4 processor. Pas geleden nog de upgrade gedaan van 10.2 naar 10.3 en hij draait nog steeds vrolijk door.

[size=9:5aeb18292d][edit]Even het jaartal gewijzigd van 1977 naar 1997. Sommige mensen hadden daar wat moeite mee… :wink: [/edit][/size:5aeb18292d]

ik heb hier een pentium 3 750 mhz en die werkt hier met win xp prof en adobe suite als een zonnetje. natuurlijk longhorn zal wel een probleem worden.

De vraag ging ook over de snelheid van Flash MX 2004, Fireworks MX 2004. Hierover kan ik zeggen dat deze pakketten vrij slecht presteren op de mac. De pc versies lijken stukken beter gemaakt. Ze werken prettiger dan de (misschien haastig afgeraffelde?) mac versie. Dat is althans mijn ervaring van op het werk met een pc bak (Pentium 4, 512mb geheugen) moeten werken en thuis op een mac (867 DP 1,25 gig geheugen) . Ik lees hier ook veel klachten over op de Macromedia (en andere) forums.

Hey

Ik vind dat je die pc en die ibook niet met elkaar mag vergelijken.
Je moet daar een PB 1,2 GHz tegenover zetten dan piept ie wel anders, hehehhe

greetzz

pb 1,33 zul je bedoelen :P

Hey

Ook goed.

Waar het omgaat is dat die amd 64 niet mag vergelijken met een ibook.

Dus ja inderdaad met een PB 1,33

greetzz

die amd 64 zou je eigenlijk moeten vergelijken met een G5 of een powebook 1.55

Ja eigenlijk wel.

Maar heleaas er is nog geen G5 PB.

greetzz

[quote:1ad4315efe="macpro"]Ik draai al geruime tijd OS X op een PowerMac 7300 uit [b:1ad4315efe]1977.[/b:1ad4315efe][/quote:1ad4315efe]

Is dat die ene met die houten casing? :stuck_out_tongue: