Snelheid van een powermac vs een iMac

Ik zit eigenlijk te wachten op een nieuwe iMac, maar nu ik die powermac zie met zo'n mooie scherm vind ik dat ook wel heel mooi. Maar ik heb nu een iMac 800 mhz. Is het een domme vraag of die powermac nu zo veel sneller is. Vooral dat dual 1.42 mhz lijkt mij wel wat.

Wie kan mij hier iets over vertellen.

Ja hoe zit dat met die snelheid is er een groot verschil tussen een dual-processor en een single. Klopt het dat bepaalde progs enkel met 1 processor werken? En dat die duals geschikter zijn voor X dan 9?

die 1,42 zal waarschijnlijk ruim 2x sneller zijn dan jouw iMac (is een gok hoor) door de tweede processor, het level 3 cache, de snellere FSB, DDR-Ram en de mega hertzen natuurlijk!! :-)

en ja de Dual’s zijn geschikter voor 10 dan voor 9, maar als je in 9 een dual PPC ondersteund programma draait zoals photoshop merk je het verschil wel, het is alleen dat OS9 geen gebruik maakt van de 2e PPC en OS-X wel!! :slight_smile:

groeten HS-L

oh ja.. FSB staat voor, F=? S=System B=Bus (of staat die F gewoon voor faster, dat mensen dat in forums zo gebruiken..?:roll:)

Front System Bus

Front Side Bus