Ik las dat de snelheid van MySQL op Mac te wijten is aan OSX. Ik wil MySQL intensiever gaan gebruiken, dus is het dan verstandig dat ik een aparte server koop waar ik linux en MySQL opzet? Een dedicated MySQL server als het ware... Moet ik dan nog ergens anders op letten?
Bij normaal en serieus gebruik zal het niet merken. Bij zwaar gebruik (als op een webserver met veel bezoekers) merk je het wel degelijk.
Wat wil je er precies mee gaan doen?
Als het er mooi uit moet zien (server), dan kun je ook nog yellow-dog linux installeren.
Ik test veel van mijn eigen werk lokaal op mijn eigen iMac en de prestaties liggen inderdaad ver onder de maat. Met een eenvoudige PC zijn veel betere prestaties te realiseren weet ik van een collega die er een gebruikt.
[quote:52fe856405="Zout"]Bij normaal en serieus gebruik zal het niet merken. Bij zwaar gebruik (als op een webserver met veel bezoekers) merk je het wel degelijk. Wat wil je er precies mee gaan doen?[/quote:52fe856405]
Ik begin binnenkort aan een nieuwe versie van onze CMS.
Momenteel gebruik ik een eigen verzonnen systeem op basis van een folder structuur en txt files.
Ik heb hiervoor in het begin gekozen omdat ik wist van de problemen met MySQL, en omdat ik op m’n eigen (osX) webserver wilde hosten.
Nu met de tweede versie wil ik toch wel de stap zetten naar een echte database.
Momenteel heb ik op onze server ±300 unieke bezoekers per dag.
Dat is nog niet veel, maar gezien de groei die we momenteel meemaken, kan dat op korte termijn serieuze proporties aannemen.
Ik wil er daarom vroeg genoeg bij zijn, en niet plots met een trage server zitten.
Denk je dat een MacMini als dedicated MySQL server voldoende is? Dan wel met Linux wel te verstaan…
Ik denk dat je het ontwikkelen wel kunt doen op je mac osx server. Zorg voor goeie monitoring van de performantie, zodat je tijdig kan ingrijpen als de snelheid te wensen overlaat. Dan kan je alsnog kiezen voor een dedicated database server, maar voor 300 unieke bezoekers per dag of zelfs een veelvoud hiervan zal dat niet nodig zijn.
Je moet weten dat die performantiehit vooral voor concurrent requests is, tegelijk dus. Zolang je geen paar honderd requests op 1 moment ontvangt, dan zal je server het wel kunnen trekken denk ik.
Veel succes.
Ok, no need to panic dus voor het moment... Ik ga het gewoon goed in de gaten houden, en dan zal ik vanzelf wel merken als het stroperig gaat lopen.