Snelkoppelingen in Quark Xpress werken niet

Hallo allen,

Op het werk nu heb ik problemen met shortcuts in Quark Xpress. Sommige werken wel, anderen dan weer niet, maar ik kan de oplossing maar niet vinden.

De toetsenbordindeling staat ingesteld op Belgisch (ik woon en werk in belgie :wink: ). Dan werkt de shortcut CMD SHIFT < NIET. Die shortcut dient om de fontgrootte aan te passen. Iets wat heel handig is wanneer je tekst in een bepaalde tekstkader wil laten inpassen. Anders is het altijd trial & error en die groottes manueel invoeren, wat natuurlijk te omslachtig en tijdrovend id…

MAAR: als ik dan de toetsenbordindeling in Nederlands zet, dan heb ik qwerty, en staat het < op een andere toets. Dan werkt het plots wel… dan staat < ingesteld op ;

Ik denk dat het te maken heeft met een conflict met een andere shortcut binnen leopard. Maar ik weet niet welk conflict het zou zijn want ik kan de oplossing maar niet vinden…

Flikker dat waals azertytoetsenbord toch buiten. Als je in de grafische industie zit, heb je meer aan het QWERTY toetsenbord. Dat is ook meteen het probleem dat je hebt. De shortcuts in Quark zijn vooral voorzien voor QWERTY toetsenborden.

gemakkelijker gezegd dan gedaan... ik heb daarover niet te kiezen hé. En op mijn vorig werk werkte die shortcuts in quark perfect met een azerty. Al ging het daar wel om een mac OS 9 in combinatie met quark 4...

Kan je in QXP niet zelf de voorkeurstoetsen aanpassen dan? Beter optie dan je azerty-klavier "buiten te doen" is InDesign aanschaffen :evil:

Ik had dit ook.. dan moet je de functies uitzetten van F1 F2 F3 F4.. dat als je op F4 drukt je je widgets krijgt... moet even kijken waar dat ook alweer kon.

Voorkeuren > toetsenboard > gebruik de toetsen 'F1 en F2' aanvinken...

Dan doet alles het in Quark