Sneller geheugen in iBook

Ik heb een iBook met 768 Ram, en deze wil ik uitbreiden naar 1,2.

Maar als je in de winkel 333mhz (pc2700) geheugen ben je meer kwijt dan 667 mhz (pc5300) geheugen. Mijn vraag dus, kan ik gewoon dat snellere geheugen erin stoppen? Tuurlijk zal het geheugen maar op 333 mhz werken, maar het scheelt al gauw 50 euro voor een 667 mhz reepje.

Helaas, dat gaat niet werken :) Vaak kun je wel [b:d0811c7521]iets[/b:d0811c7521] sneller geheugen kwijt zonder dat het kwaad kan, zoals dat je pc133 ram in een computer kan stoppen die alleen maar pc100 ram leest. Het geïnstalleerde geheugen draait dan inderdaad langzamer.

Maar zo’n groot verschil als waar jij 't over hebt is volgens mij
ook een ander type geheugen, dus da’s volgens mij niet mogelijk.

Mvg,
Joram

667Mhz geheugen is waarschijnlijk DDR2, en jij hebt DDR(1) nodig. 400Mhz geheugen werkt wel (PC-3200).

hmm, thnx voor de tip. Ik kijk even naar die 400 mhz. Maar dat zal al minder schelen dan de 667 mhz.

Ik heb een aanvullend vraagje.

Ik heb een Ibook G4 1,33. met 760 Ram. In standaard kaart van 512 en een losse (heet dat SoDimm???) van 256 erbij.

Nu wil ik hem zo vol mogelijk gooien met ram geheugen.

Dus mijn vraag is: hoeveel ram geheugen past er eigenlijk in? het lijkt mij dat mijn max op 1,5 zit, toch??

Alvast bedankt!

Als het goed is, is de 256 standaard en de 512 er bij gezet. Dus het max is 1,25 dacht ik.

Jeez larz, dat is rap! maar ik hoorde van van de persoon waarvan ik hem kocht, dat de 512 toch echt de vaste kaart was...

het ibook is van oktober 2005

Alle info over je computer kun je vinden via Mac tracker of mactracker. En ook op www.macsales.com bij memory upgrades. (al zou ik ze niet kopen in de States, voor het geval er iets misgaat...)

@Timmyboy, sorry, dan heb ik verkeerd gekeken. Ik weet dat het met mijn iBook in ieder geval zo is dat er standaard 256MB in zit, het kan zijn dat de nieuwere modellen inderdaad 512 standaard hebben... :oops:

Hier zijn de mogelijkheden: PC2700 DDR-SO 333MHz heb je nodig.

Dit is de link

@hammer kan de link wat [size=9:37fd00d3a0]kleiner[/size:37fd00d3a0]

jah dude hij verneukt de layout yo ik maar verticaal scrollen dacht dat er een geile trees stond op de foto:p

Sorry, ik heb geprobeerd het aan te passen maar ik weet niet hoe; Na het voetbal kijk ik opnieuw. (Ik hoop dat Barcelona wint.)

update:

gelukt