sneller opstarten-tip voor Adobe Progs

Ik las in de Prepress, een blad wat we hier op het werk lezen, dat je Adobe programma's sneller kan laten opstarten door via Info (appeltje i op het prog) de niet gebruikte talen uit te zetten, ineens start Photoshop en Illustrator een stuk sneller op, zijn maar kleine dingen, maar toch....

Goede Tip! Was niet van plan Russisch en Zweeds te gebruiken!

wow, dat scheelt zeg, kheb het even mee geteld en kwam bij alle progs op de helft sneller uit!!!! Raar dat Golive en Indesign dit niet hebben??

super tip, maar het programma kan toch helemaal niet op andere talen woden ingesteld? en waarom zie ik bij indesign die talen niet staan?

taal kies je bij de instalatie al, maar toch activeert tie dus stiekem alle talen :(

En als je dit programma ook nog eens gebruikt http://monolingual.sourceforge.net/ dan haal je die talen ook van je hardeschijf weg. Heb je ook nog eens meer vrije ruimte

En voor de huis-, tuingebruiker van Adobe Reader. Doe get info en haal de vinkjes voor de plugins weg.

Mooie tip, maar ik las dat je ook talen kunt toevoegen, nederlands zou ik wel leuk vinden ...

maar hoe en waar???

Goeie tips mensen! Dank :D

Inderdaad, merkbaar sneller !

Was gisteren ook al een draadje over.

Het werk zo ook met veel andere OSX programma’s!!

ik bv safari, mail, sherlock, itune’s, iphoto + de Adobe CS progs allen aanzienlijk snellere laadtijd!

Thanx voor de tip :) Ik heb zo een beetje bij alle programma's gedaan die ik maar heb zoals Itunes, die heeft nogal wat talen aan staan maar ook andere programma's als final cut pro en motion. Motion start een stuk sneller nu :)

Goedemorgen zeg wat een verschil. Even wat tijden geklokt op mijn iMac, G4 800 mHz, 768 Mb 10.3.7 en zie de resultaten. Ik heb geklokt vanaf het dubbelklikken tot het eerste venster wat er bij mij komt van het programma. Dus bijvoorbeeld van Illustrator tot aan "What's New in Illustrator?"

Here are the results:

Adobe Illustrator CS, voorheen 23.13 sec, daarna [b:99dca89ac3]10.78 sec[/b:99dca89ac3]
Adobe Photoshop CS, voorheen 22.15 sec, daarna [b:99dca89ac3]13.96 sec[/b:99dca89ac3]
QuarkXpress 6.0, voorheen 15.63 sec, daarna [b:99dca89ac3]06.65 sec[/b:99dca89ac3]
iCal, voorheen 05.06 sec, daarna [b:99dca89ac3]03.11 sec[/b:99dca89ac3]
Limewire, voorheen 09.28 sec, daarna [b:99dca89ac3]03.95 sec[/b:99dca89ac3]

Helaas kan het niet met alle programma’s en sommige zijn niet meer te meten zo snel dat ze al waren of zo snel dat ze zijn geworden, bijvoorbeeld Safari. Die staat gelijk op mijn scherm en hij was echt gesloten.

Nogmaals bedankt voor de tip en ga nu dat andere programma ff downen voor de findertalen eruit te halen? Of haalt dit alleen maar de talen van de harde schijf af?

Misschien ben ik nog niet helmaal wakker, maar als ik met appel-I informatie opvraag over het programma zie ik nergens info over talen... wat doe ik fout?

Wakker worden :wink: Bij mij heet het Languages : met dat driehoekje openklappen etc...

Goede Tip!
dank.

Bedankt. Soms gebeuren er merkwaardige dingen. Ik had alle driehoekjes opengeklapt - wel plugins gezien etc. geen talen. Rara rara. Na herstart zie ik ze wel... Maar inderdaad goede tip!

Wat ook helpt is sommige filters/plugins eruit te halen. Werkt voor mij in photoshop ideaal. Ik moet regelmatig grote bestanden openen, en dan is een snelle start wel lekker. Heb alleen de blur en sharpen filters er nog in. En ik geloof nog een noise, de rest staat op een mapje op mijn desktop.

Dat is echt een supertip

dank u

R

Geldt ook voor Illustrator / Quark en Indesign... experimenteer en gij zult vinden. In het ergste geval moet je het hele pakket opnieuw installeren. Maar door de ervaring ben ik erachter gekomen dat hetzelfde geldt met het systeem. Al die taal-rotzooi en help files schelen al gauw honderden mb's.

goeie tip! thnx