sneller opstarten-tip voor Adobe Progs

Dit is een supertip! Scheelt echt een slok op een borrel bij het opstarten... :lol:

Ik ben eens gaan spitten op mijn machine, en kwam erachter dat er zoveel html & pdf hulpfiles worden geïnstalleerd, dat als je dat weghaald, je nog meer snelheidswinst behaald. Het vermindert ook behoorlijk het aantal files. Jammer dat de leverancier dit altijd maar weer in zijn of haar installers inbouwd, zonder dat je dat kan kiezen. Scheelt een hoop speurwerk achteraf.. :lol:

Ik zou al die help html en pdf's lekker laten staan.... Zeker bij Photoshop. Zeer nuttig. En hebben geen invloed op je programma-opstart tijd.

andré, nee klopt dat het geen invloed heeft op de opstarttijd, maar wel met de toegang tot het openen en saven van je files. Ik werk dagelijks met files van ronde de gigabyte in photoshop, en ik heb al die kleine files weggegooid, nu saved en opent hij hem wel sneller. Waarom weet ik niet, maar op 1 of andere manier werkte het wel. Kennelijk wordt de hd trager (denk ik) als er heel veel kleine bestanden op staan.

Adobe Acrobat Pro 7 heb ik even geprobeerd op mijn werk en die start in 5 seconde op en het programma is ongeveer 100mb groter dan versie 6. Dus het kan allemaal nog sneller...

Kan iemand mij misschien even helpen??? Ik kan het nergens vinden... Sta op prog. rechtermuisknop dan toon info en dan zie ik alleen maar:

-Algemeen
-naam en extensie
-index
-voorvertoning
-eigenaar en bevoegdheden
-opmerkingen

Als ik alle driehoekjes openklap en dus de submenus bekijk dan vindt ik ook niets over talen plugins etc.

je zou een tabje talen moeten hebben, maar niet elk programma heeft dat, van adobe bijvoorbeeld de meeste wel, indesign heeft wel een taal tabje maar die is bijvoorbeeld leeg, daar valt dus niks uit te zetten.

Sorry ik klikte op de map ipv op het programma zelf. Sorry erg dom van mij.

Bedankt voor de tip.

Bedankt voor de tip, maar bij mij werkt het niet. :( Photoshop start in beide gevallen op in 7 seconden.

bedankt voor de tip.