Sneller picture viewer op de mac?..

Ik heb even tussen de ouwee posts gezocht naar een soort gelijke post als dit maar daar waren niet veel reacties. dus nogmaals de vraag:

Ik ben een Switcher :D, dus ik ben geswitcht en mijn pc verkocht. Ik gebruik mijn computer meer foto foto bewerkingen en bewaren van mijn digitaale foto’s. op de PC had ik ACDsee of snel door fotos heen met spatie te kijken en te thumbnailen enz.

Nu op mijn g5 :wink: met Jaguar en Tigerrrr kan ik niet iets vinden wat een beeetje de zelfde werking heeft als ACDsee. iphoto is mega traag!! als ik zon 3000 fotos in heb kan ik geen eens meer scrollen. iviewpro heb ik geprobeerd maar daar moet ik telkens de fotos die ik wl bekijken eerst erin slepen en te veel gedoe. gaat niet snel genoeg.

Weet iemand een andere programma om mijn afbeeldingen te bekijken? fullscreen… ?

-

Je kan Graphic Converter proberen. Het zit standaard geleverd bij Panther. Jaquar weet ik niet meer. Met Graphic Converter kan je zowel een fullscreen slideshow doen (wissel bij muis, spatiebalk of tijd) alswel een browsvenster openen met thumbnails. En nog veeeel meer.

GC is ook te downloaden bij http://www.lemkesoft.business.t-online.de/

GraphicConverter zit NIET standaard bij Panther. En ook niet bij Jaguar. Waarschijnlijk zat ie wel bij jou (nieuw) gekochte Mac met Panther. Dat klopt, Apple levert bij de nieuwste Macs een Graphicconverter kopie. Bij mijn PB (OS 10.3.3) was ie zelf officieel al geregistreerd. :lol: Het is een goed programma voor deze doeleinden, dat wel ja.

Graphic Converter is natuurlijk het programma, ook als je onmogelijke formaten binnenkrijgt. Kijk ook eens naar SimpleImage prima om enkel snel te browsen of mappen met afbeeldingen op te gooien. [url]http://www.simpleimage.com/[/url]

Toen ik geswitched zag ik ook dat Acdsee niet hosanna (zoals op de PC) was. Graphic Converter was de ideale oplossing. Zat bij mij wel standaard bij mijn 10.2 geleverd.

ik gebruik een "contextual menu" prog "quickview" & "quickimage" ... is heel snel ... shareware, te vinden op www.versiontracker.com ... greetzzz ...

Een optie: alle beelden in een of meerdere mappen in de finder. Zorgen dat een nieuwere versie van PS de file heeft bewaard zodat er een goede thumbnail op komt (dus eventueel met een batch alle beelden laten openen en opnieuw bewaren). En dan kun je door je vensters op grootste-icon-view te zetten aardig door al je beelden scrollen.

Vraagje: heb je iLife 4.0? want die iPhoto is echt stukken sneller dan de standaard iPhoto.

Of Iphoto 4 nemen dat is stukken sneller dan de versie die bij Jaguar zat.

[quote:2b66456fdb="pako"]Een optie: alle beelden in een of meerdere mappen in de finder. Zorgen dat een nieuwere versie van PS de file heeft bewaard zodat er een goede thumbnail op komt (dus eventueel met een batch alle beelden laten openen en opnieuw bewaren). En dan kun je door je vensters op grootste-icon-view te zetten aardig door al je beelden scrollen.

Vraagje: heb je iLife 4.0? want die iPhoto is echt stukken sneller dan de standaard iPhoto.[/quote:2b66456fdb]

En wat als hij geen Photoshop heeft? Daarnaast is het vaak ook niet wenselijk om altijd de icoontjes een preview te geven; voor op het web is het een ramp. De bestanden worden -stukken- groter, en op het web heb je er toch niets aan (maar je haalt de data van het ikoontje wél binnen, en wordt je site dus een stuk langzamer).

Het mooiste programma er voor is nog steeds -naar mijn idee- GraphicConverter. Map er op gooien, en browsen maar!

Wat dacht je van een oplossing die meteen het managen van je 3000 foto's aanpakt: [url]http://www.iview-multimedia.com/[/url]. O heb je al geprobeerd zie ik, maar volgens mij niet op de juiste manier. Als al je foto's in een iView catalogus zitten, kan je toch super snel scrollen, slideshowen en fullscreen bekijken?

Er is al eerder over geklaagd iPhoto: zit idioot in elkaar en is mij in elk geval veel te langzaam.

Trouwens Graphic Converter werkt ook perfect

Misschien is

http://www.macupdate.com/info.php/id/12110

iets ??

Ik heb alle boven genoemde progs geprobeerd en FR-PhotoStudio 1.7.2 bevalt mij het beste. zo iets zocht ik. Thanks voor al die sneller reacties,, you guys rule!