Snellere harde schijf voor Powerbook

Bestaat er een snellere harde schijf voor een PB G4 15,1"? Ik heb nu in programma's als Garaband af en toe de melding dat het aantal sporen niet gehaald kan worden doordat de hardeschijf niet snel genoeg is. Wanneer ik mijn LaCie firewire Hdd gebruik is er niets aan de hand.

Ik zou graag zonder een externe scijf mee te hoeven slepen, net zoveel snelheid halen.

Of is het misschien eigenlijk meer een geheugenprobleem. Volgens mij moet er door het niet zo snelle zoeken van de schijf een groot beroep op het geheugen worden gedaan en kan ik er misschien beter wat geheugen bijsteken? Ik heb nu 512 Mb…

hoeveel RPM heeft je pb hd nu?

Meer intern geheugen is in OS X [b:a24fc3b5db]altijd[/b:a24fc3b5db] welkom. Ik zou er nog een bank van 512 MB bijzetten.

Heb je verder al eens gedacht aan een pocketdrive? Is ook een harde schijf,
maar weegt bijna niets, is heel klein en er kan ook erg veel op.

een snelle HD in je PowerBook is niet aan te raden.. ze worden namelijk veeeeel warmer en ze vreten veel meer energie... dus dan is je accu nog sneller leeg.

hey

chris, pocketdrive is zeker geen optie, zo traag als wat.
In sommige PB’s kun je een 7200rpm HD inzetten maar ik ben het met HS-L eens, wordt veel te warm.
Of het moet zijn dat je met een HD kan testen die liquid bearrings heeft, die zijn koeler.

greetzz

Asl het goed is, zit er nu een 4200 rpm in, als ik mij niet vergis, deze zou je kunnen vervangen voor een 5400 rpm, die worden niet zo heet, en vreten nog niet zoveel energie.