Sneltoets/F toets maken om app te muten; hoe?

Ik weet dat je met F10 het geluid kunt muten van je Mac. Maar ik wil graag het geluid van een specifieke app muten. Hoe en waar kan ik een sneltoets hier voor aanmaken, al dan niet een andere F-toets voor toewijzen?

Zal wel niet zo makkelijk zijn; heb je al gekeken wat Systeemvoorkeuren>Toetsenbord>Toetscombinaties voor jou kan betekenen?

Ja, maar daar kom ik niet uit. Je kunt ook een toets aanmaken onder app’s maar weet niet hoe je die toets dan benoemd.

Dat kan volgens mij alleen vanuit het OS als de app ontwikkelaar daar een menu-commando en/of apple-script actie aan verbonden heeft. In dat sneltoets gedeelte van de voorkeuren kan je de letterlijke tekst van elk menu commando intypen (uit de menubalk bovenaan je scherm dus).

Misschien dat er wat meer mogelijk is met Mac software als SoundSource, Automator en Keyboard Maestro, maar die moet je eerst proberen of het lukt, en voor SoundSource en Keyboard Maestro moet je uiteindelijk ook betalen. Vraag is dan hoeveel het je waard is.

Als je even die ‘specifieke app’ noemt maakt dat het misschien makkelijker om een oplossing te krijgen.

Receiver Radio

Wat Goeiedag al zegt, daar moet je wel uitkomen denk ik.

En anders met BetterTouchTool, zo zou ik het doen. En dan op een gesture zetten. Maar op een system wide sneltoets kan ook.

erwin33 op 22 november 2020 om 14:56 Receiver Radio
Ok, en heeft die app een menu item met een toets-shortcut waarmee je het geluid kunt muten? Anders gaat het niet werken, zoals Buzz ook zegt. Je vraagt om een sneltoets toewijzen (dat is niet zo moeilijk), maar eigenlijk is de vraag of de app kunt muten met een toets (dat ligt aan de app..). Ik zie in het plaatje dat die app een pauze mogelijkheid heeft. Is dat te bedienen met een toets?
<p class="cite">aartjan.nl/blog op 22 november 2020 om 17:35</p> Wat Goeiedag al zegt, daar moet je wel uitkomen denk ik.

En anders met BetterTouchTool, zo zou ik het doen. En dan op een gesture zetten. Maar op een system wide sneltoets kan ook.

Nee, daar kom ik niet uit. Weet niet hoe je zoiets aanmaakt en mocht dat niet kunnen hoe je b.v. die F10 toets voor systeem muten kunt veranderen, b.v. verplaatsen naar F1. Ik wil graag een makkelijkere positie op het toetsenbord voor muten.

<p class="cite">Antwoordapparaat op 22 november 2020 om 18:02</p>
erwin33 op 22 november 2020 om 14:56 Receiver Radio
Ok, en heeft die app een menu item met een toets-shortcut waarmee je het geluid kunt muten? Anders gaat het niet werken, zoals Buzz ook zegt. Je vraagt om een sneltoets toewijzen (dat is niet zo moeilijk), maar eigenlijk is de vraag of de app kunt muten met een toets (dat ligt aan de app..). Ik zie in het plaatje dat die app een pauze mogelijkheid heeft. Is dat te bedienen met een toets?
Nee die heeft geen apart shorcut menu. Pauze toets weet ik zo gauw niet, zit nu niet achter mijn Mac dus kan het nog even niet nakijken.

Als je daar een toets voor vindt ben je klaar, het is vrij normaal dat dit soort apps dat ondersteunen. Als die er niet is gaat het niet werken (althans, álles kan maar dan wordt het ingewikkelder).

Zit inderdaad een pauze toets in de player, maar hoe spreek ik deze aan middels een toets en hoe maak je deze? Daar kom ik niet uit.

Vraag het aan ze, of er toets-shortcuts zijn voor play/pauze:

https://appsolute.zendesk.com/hc/en-us/requests/new