sneltoets om beeldscherm iMac uit te zetten

Ik weet dat er hier ooit over geschreven is maar ik kan het nergens meer vinden;

Hoe kun je alleen het beeldscherm van een iMac uitzetten, zodat alles verder gewoon doordraait?

Shift-Control-Eject
volgens mij....

wooow,dat is handig :P. als ik mn laptopper aan laat staan zet ik altijd de toetsenboardverlichting op 0 en brightness op 0 :P.

dit is zeker sneller ;D. deze wordt onthouden :D

TOP!
Dat was 'em...

Hoe werkt dit in Windows op een iMac?

Ik doe het op een andere manier dan Shift-Control-Eject.

Actieve hoek inschakelen onder instellingen (bijv rechtsboven: beeldscherm in sluimer).
Vervolgens hoef ik alleen de pointer naar rechtsboven te schuiven en klaar.

En andere leuke combinatie dat wel aansluit bij dit rijtje is
"alt + cmd + eject", dan gaat ie in sluimer!

Je zou ook een interactievehoek kunnen inschakelen om het beeldscherm in sluimerstant te zetten:
[i]Systeemvoorkeuren > Bureaublad schermbeveiliging > interactieve hoeken[/i]
Sorry, .. zie net dat deze optie al door [b]hokkie[/b] was gepost

Nu we toch bezig zijn:
De hele Mac kun je uitschakelen met Ctrl + Alt/Option + Cmd/Apple + Eject

@edonk: Nu ben ik waarschijnlijk TE precies, maar het heet geen interactieve hoek, maar een [b]actieve schermhoek[/b].

Wel leuk bedacht!:lol:

Zat ik er toch redelijk in de buurt :P

Maar goed, je kan ook gewoon je scherm dichtklappen... (maar dat is niet wat je wil, geloof ik :sarcastic:)

Ik ben te lui om deze toetscombinaties te onthouden. Daarom doe ik het altijd via de balk bovenin het scherm: appeltje-sluimer.

Met Shift-Control-Eject gaat het scherm uit, met actieve schermhoek gaat het scherm niet uit, maar wordt hij donker.
Shift-Control-Eject is je stroom besparende vriend :wink:

[quote=Vinhelper url=http://www.onemorething.nl/community/topic/sneltoets-om-beeldscherm-imac-uit-te-zetten#post-1930730 time=1270270604]het heet geen interactieve hoek, maar een [b]actieve schermhoek[/b].[/quote]
Klopt @Vinhelper was gewoon nog iets te slaperig:confused:.
Je[i] opent[/i] dus "interactieve hoeken om vervolgens één of meer v/d schermhoeken te activeren tot b.v. sluimerstand, ... zo dan?

[quote=PowerMacje url=http://www.onemorething.nl/community/topic/sneltoets-om-beeldscherm-imac-uit-te-zetten#post-1930721 time=1270269362]Nu we toch bezig zijn:
De hele Mac kun je uitschakelen met Ctrl + Alt/Option + Cmd/Apple + Eject[/quote]Ik probeerde me laatst, net als de topicstarter, te herinneren wat de toetscombinatie ook al weer was. Daarbij heb ik per ongeluk een keer mijn Mac uit gezet en herstart… en ja, daarna had ik de juiste toetscombinatie te pakken.:grin:

Even een kort overzicht van de twee mogelijkheden wat betreft de vraag van de topicstarter:
Scherm sluimeren: 'control' + 'shift' + 'eject'
Mac sluimeren: 'alt/option' + 'command' (ook wel bekend als 'appeltje') + 'eject'

@edonk: Helemaal juist!

@hokkie: Hoe klap je een scherm van een iMac dicht?:razz:

Heb ik toch nog een vraag: ik wil dat mijn scherm zwart blijft, ook terwijl de iMac actief is. Pas na een toetsencombi gaat ie weer aan. Kan dat ook?