Weet iemand de sneltoets van kwadraat ?…
Alvast bedankt ,MVG
Weet iemand de sneltoets van kwadraat ?…
Alvast bedankt ,MVG
Heb zo'n donker vermoeden dat die niet bestaat.
Ben voor geen enkel rekenkundige bewerking, kwadraat, breuk etc. nog niets tegengekomen in de jaren.
Kan (denk ik) via [option] [command] T
Inderdaad. Symbols → Numbers and Number Symbols.
A² + B² = C²
Oké heel fijn, maar wat is de sneltoets ?
Een magische ctrl option cmd F7 toets is er niet.
Maar je kunt wel karakters die je vaak gebruikt (zoals de kwadraat) toevoegen aan de favorieten van je karakter paneel ( [option] [command] T ) mbv het tandwieltje linksonder.
Een alternatieve inputmethode is via Unicode maar dat gaat niet echt sneller…
Oké bedankt :)
En je kunt, voor symbolen die je echt vaak gebruikt, [url=http://developer.apple.com/documentation/Cocoa/Conceptual/EventOverview/TextDefaultsBindings/chapter_9_section_2.html]zelf een sneltoets toewijzen[/url]. Bij mij zit × bijvoorbeeld onder Ctrl-M gevolgd door x …
[quote:fe98077c80="Jakko Westerbeke"]En je kunt, voor symbolen die je echt vaak gebruikt, [url=http://developer.apple.com/documentation/Cocoa/Conceptual/EventOverview/TextDefaultsBindings/chapter_9_section_2.html]zelf een sneltoets toewijzen[/url]. Bij mij zit × bijvoorbeeld onder Ctrl-M gevolgd door x …[/quote:fe98077c80]
Is option+puntkomma dan niet makkelijker?
Misschien een dom antwoord, maar je kan toch in vrijwel elke tekstverwerker superscript gebruiken. Werkt bij mij perfect. En dat gaat snel ook nog.
[quote:feba2fc1ff="Danny van Bakel"][quote:feba2fc1ff="Jakko Westerbeke"]Bij mij zit × bijvoorbeeld onder Ctrl-M gevolgd door x …[/quote:feba2fc1ff]
Is option+puntkomma dan niet makkelijker? ;)[/quote:feba2fc1ff]
Ik weet niet welke landinstellingen jij gebruikt, maar bij mij geeft dat een ellipsis — oftewel “…”.
[quote:8da0a2756c]Is option+puntkomma dan niet makkelijker? ;)
Ik weet niet welke landinstellingen jij gebruikt, maar bij mij geeft dat een ellipsis — oftewel “…”.[/quote:8da0a2756c]
Dat bedoel je toch: “Bij mij zit × bijvoorbeeld onder Ctrl-M gevolgd door x [b:8da0a2756c][u:8da0a2756c]…[/u:8da0a2756c][/b:8da0a2756c]” [i:8da0a2756c]<<< puntje puntje puntje[/i:8da0a2756c]
Nee, ik bedoel dat ik het zo ingesteld heb dat ik om het vermenigvuldigingsteken × te typen, eerst Ctrl-M indruk en daarna op de toets van de letter x druk. Dit omdat ik nogal vaak × gebruik in teksten, en het erg omslachtig is om dan elke keer te het lettertekenpalet te openen of een al gebruikte × te kopiëren en plakken.
De … stond er om een soort “aflopend” i.p.v. abrupt einde aan de zin te maken; dat had niets te doen met mijn aanpassingen aan de sneltoetsen op m’n computer, maar was stilistisch bedoeld.
Verwarrend allemaal ;)
:oops: Hoe verander je de sneltoetsenfuncties ? :oops:
Systeemvoorkeuren > Toetsenbord en muis > Toetscombinaties.
[quote:b2c3c8ca66="Yaris"]Systeemvoorkeuren > Toetsenbord en muis > Toetscombinaties.[/quote:b2c3c8ca66] Dat werkt alleen om toetsen toe te wijzen aan menufuncties e.d., voor zover ik weet. Maar [url=http://developer.apple.com/documentation/Cocoa/Conceptual/EventOverview/TextDefaultsBindings/chapter_9_section_2.html]Apple heeft een artikel over het maken van je eigen sneltoetsen voor veelgebruikte tekens en andere toetsaanslagen[/url].