Sneltoetsen om knoppen te selecteren [OPGELOST]

Hoe kun je met het toetsenbord een andere knop selecteren dan de actieve?

Ik weet dat je naar een ander veld springt met de [tab] toets en terug met [shift]+[tab] en een selectie bevestigt met [spatiebalk], maar hoe kom je op de andere knop?

In het onderstaande voorbeeld hoe kom je met het toetsenbord op “Naar prullemand”?

[img:1471067ea6]http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=12230[/img:1471067ea6]

met de spatie ;)

Nee, met de spatiebalk gaat het niet. Ook niet met [option]+[spatiebalk] of [command]+[spatiebalk]

Standaard lukt dat inderdaad niet.

Ik zit nu niet achter m’n mac, maar je moet ergens bij universele toegang iets activeren, waardoor je met tab kunt bladeren door de knoppen.

Zal thuis eens kijken, maar ondertussen zal het goeie antwoord wel al gegeven zijn denk ik :wink:

Iets met Keyboard Navigation aanvinken

[quote:88eef76f90]
Keyboard navigation allows you to navigate the operating system and applications using the keyboard. Keyboard shortcuts let you quickly perform tasks on your computer by pressing keys on your keyboard. Shortcuts are customizable and can be used systemwide or assigned to individual applications.
[/quote:88eef76f90]

Met de beginletter: a = annuleer n = naar prullenmand

Dat is het inderdaad! Hartelijk dank.

Voor de duidelijkheid: Systeemvoorkeuren>Toetsenbord en muis>Toetscombinaties>Uitgebreide toetsenbordfuncties: alle regelaars selecteren. Nu heb je in een dialoogvenster de volledig blauwe knop, en die activeer je met [enter]; en een knop die blauw omlijnd is, en die activeer je met de [spatie]. Deze knop is met de [tab] van positie te veranderen. Dus het kan zijn dat de knop te bedienen is zowel met [enter] als met de [spatie], dan vallen vol- en omlijnd blauw over elkaar.

Oppie, dat was inderdaad wat ik bedoelde! Nnegeer mijn vorige opmerking dus, my bad ;)