Snow leopard dvd in mac store retail version?

Beste,

ik heb een klein vraagje, de mac os x snow leopard dvd die momenteel in de online mac store voor €29,00 aangeboden wordt, is deze een retail version of eigenlijk een upgrade cd?

greets

Het is een upgrade-dvd. Als je Tiger of Leopard op je Mac hebt staan, kan je daarvandaan SL installeren. Op een Intel Mac dan. Maar je kan via deze dvd ook gewoon installeren. Een retail dvd is het niet, want er zit bijv. geen iLife bij. Dan moet je de duurdere uitvoering kiezen.

[quote:d8ae671ed8="Hansi2124"]Een retail dvd is het niet, want er zit bijv. geen iLife bij.[/quote:d8ae671ed8] Bij geen enkele retail dvd van OS X zit iLife. Dat staat alleen op de installatie-dvd die bij je Mac zit. En zit tegenwoordig ook in de [url=http://store.apple.com/nl/product/MC209N/A]Mac Box Set[/url].

Hmm Hansi ik denk dat je fout zit.

De bijgeleverde grijze dvd’s die je bij elke nieuwe iMac koopt zijn géén retail-dvd’s maar als je de dvd los koopt, voor de prijs van 29 euro is dat wel degelijk een retailversie. Wat jij bedoelt zijn de box-sets. Deze bevatten een versie van OS X + iWork + iLife… :wink:

ja, inderdaad. Daar zat ik fout.... :(

Dus die van 29euro zijn weldegelijk retail versies van mac os x? Hartstikke bedankt voor de info!

Ja, dat zijn ze inderdaad! En dat maakt het juist zo interessant. Voorgaande versies van OS X gingen over de toonbank voor € 129 terwijl deze voor slechts € 29 te verkrijgen is. Graag gedaan overigens ;)

Heerlijk die vaagheid op dit forum af en toe: Retail versie, upgrade DVD, OEM variant.

Het is een volledige versie van Snow Leopard die je kunt gebruiken om Intel Macs van een schone installatie te voorzien.