Snow Leopard geinstalleerd: Kan nu niets meer installeren

Ik heb zojuist Snow Leopard geïnstalleerd.

Ik heb nu alleen een groot probleem!!

Ik kan niets meer installeren of deinstalleren. Er wordt ook niet meer naar mijn systeemwachtwoord gevraagd! Als ik een .dmg wil installeren blijft de install telkens hangen op het moment dat je het admin-password moet invoeren. De standaard pop-up, waarin om je wachtwoord gevraagd wordt, komt ook niet tevoorschijn.

Dit is erg vervelend, kan geen updates uitvoeren, geen programma toevoegen en ook niet verwijderen. Zelfs als ik de CD van Snow Leopard in de drive steek kan ik SL niet vanaf de CD installeren, omdat hij ook daar blijft hangen.

Als ik boot van de CD en Snow Leopard installeer, ben ik dan al mijn documenten kwijt?

Je zou dan kunnen kiezen voor een achriveer en installeer. Je behoud dan alle documenten en programma's. Of je backupt van te voren alles wat je nodig hebt en dan zet je een vers systeem erop!

alvorens opnieuw te installeren:

pram zappen: mac opstarten met alt cmd p r ingedrukt. Alle vier de toetsen ingedrukt houden en vier keer laten boingen.
permissies herstellen: via schijfhulpprogramma in de map hulpprogramma’s
probeer eens een nieuwe user aan te maken en kijk of daar het probleem ook voorkomt.

Mocht dat geen effect hebben: Je raakt inderdaad bij een nieuwe install je documenten niet kwijt als je archiveer en installeer kiest. Nog beter is van te voren een backup maken

De reacties hier zijn wel weinig zinvol: "archiveer en installeer" bestaat niet meer in Snow Leopard en hoe kan een PRAM reset een software probleem oplossen :? Eerst zou ik proberen het huidige geïnstalleerde systeem te "redden" door het systeem up te daten en schijfpermissies te herstellen (in Schijfhulpprogramma). Als niets helpt, zal je een herinstallatie moeten doen. Wel eerst backuppen!

Permissies herstellen helpt helaas niets... damnit

Errug vervelend dit. Heb hier eigenlijk helemaal geen tijd voor.

Opnieuw installeren maar weer dan.

[quote:83b0524c7c="Xserve"]De reacties hier zijn wel weinig zinvol: "archiveer en installeer" bestaat niet meer in Snow Leopard en hoe kan een PRAM reset een software probleem oplossen :? Eerst zou ik proberen het huidige geïnstalleerde systeem te "redden" door het systeem up te daten en schijfpermissies te herstellen (in Schijfhulpprogramma). Als niets helpt, zal je een herinstallatie moeten doen. Wel eerst backuppen![/quote:83b0524c7c]

Dat zeg ik toch, hoezo weinig zinvol. Laat geworden gisteren?
Waarom zou een pram reset geen software probleem kunnen oplossen? Daarnaast het kan toch geen kwaad. En ok archiveer en install is geen optie meer maar staat standaard aan.

[quote:61d04a8b07="Lennys"]...kan geen updates uitvoeren...[/quote:61d04a8b07]

[quote:61d04a8b07=“Xserve”]De reacties hier zijn wel weinig zinvol … Eerst zou ik proberen het huidige geïnstalleerde systeem te “redden” door het systeem up te daten …[/quote:61d04a8b07]

Iets van een pot en een ketel die elkaar dingen verwijten?

Hij heeft anders wel een punt(je).

PRAM-resetten wordt nog steeds veelvuldig aanbevolen als haarlemmerolie. Maar sinds MacOSX (hoeveel jaar is dat al?) heeft het nauwelijks meer zin. Omdat er eigenlijk maar heel weinig meer in staat:

http://support.apple.com/kb/HT1242

Maar kwaad kan het natuurlijk niet. Hetzelfde geldt voor een bedevaart naar Santiago… :wink:

lol die had ik nog niet gezien. : :wink:

en dat was natuurlijk een reactie op een eerdere post

Maar daar helpen we hem niet mee uit de brand. Aan ts nieuwe user hielp ook niet?

Nieuwe installatie helpt ook niet :cry:

Heb weer hetzelfde probleem!!!

Ik kan dus ook geen extra user aanmaken omdat mijn accounts panel in systeemvoorkeuren op slot staat met een hangslot, en hij bij het openen daarvan weer niet met de authenticatie pop-up komt.

Scheisse! Echt raar dit!

Wat nu?!?!

Wat? Na een schone installatie?! Dat is zot. Die DvD's zijn allemaal hetzelfde. Dan kan je toch niet uitkomen bij iets wat niet werkt? Dat zou al die miljoenen anderen ook moeten zijn opgevallen. ;-)

Vertel eerst eens hoe je de installatie hebt gedaan.

Heb je bepaalde zaken weggelaten tijdens de installatie…printerdrivers, taalbestanden, enz. ?

Als een backup hebt van je vorig systeem kan je ook opteren voor een clean install via schijfhulpprogramma.

Over welke Mac praatje?

Yes!! Dit draadje heeft me geholpen: [url]http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=774615[/url]

Het mapje Library/Preferences/ByHost/… leeggooien did the trick!

Me happy!

Erg bizar dit!

(lennys is mijn vriendin)

Echt wel bizar.

Blij dat het opgelost is :wink:

Benieuwd wat daar dan precies in stond.

(En ik begrijp hieruit dat het ook die laatste keer geen clean install was.)

Nee idd geen clean install.

Alle software opnieuw installeren zou me teveel tijd hebben gekost. Ben blij dat het zo gelukt is.

Dat kan, ik hou er zelf al helemaal niet van om te pas en te onpas "clean install" als oplossing te roepen. Maar soms is het zo'n puinhoop dat het gewoon wel een goed idee is. En bijna iedereen heeft tegenwoordig een goed backup, dus dan kan het ook. Toch? ;-)

@Lennys: Heeft het jou ook geholpen ? (zoals bij Genius ?)

Goeie vraag. Soms wordt een draadje, met de beste bedoelingen uiteraard en, zonder dat je het in de gaten hebt zomaar overgenomen... ;-)