Snow leopard login loop

Goedemiddag,

Ik heb een apart probleem en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb vaker hulp gezoch op dit forum, omdat mijn HDD t wel eens opgaf, maar sinds ik deze 1,5 jaar geleden heb vervangen werkt mijn macbook pro uit begin 2009 naar behoren. Een paar maanden terug ging de Sata-kabel kapot en vanwege geldgebrek heb ik toen een externe hdd box gekocht, waarin ik mn hdd heb geplaatst. Werkt prima. Iets trager dan normaal, maar als tijdelijke oplossing ok en een stuk goedkoper. T systeem is Snow Leopard 10.6.8. Di is de historie v mijn macbook pro, nu t probleem.

Twee dagen geleden begon spotlight te indexen en hier kwam hij niet meer uit (s ochtends toen ik opstond was begon hij te indexen en s avonds toen ik thuis kwam deed hij dat nog steeds). Ik heb schijf gecontroleerd en disk utility zei dat hij stuk was, dus via de opstartschijf gerepareerd. Toen dat klaar was, nog ff de Pram gereset. Vervolgens opnieuw opgestart. T inlogscherm kwam tevoorschijn, ik typte mijn ww in , maar ineens flitste t scherm blauw op en kwam hij terug bij t inlogscherm. Eerst dacht ik dat ik mss mn ww verkeerd had ingetypt, maar dat was niet t geval. Sindsdien komt er telkens een blauw scherm voorbij, waarna het scherm weer bij t inlogscherm terecht komt, wanneer ik mijn ww intyp.

Ik heb schijfbevoegdheden herstelt, via veilige modus geprobeerd in te loggen, snow leopard opnieuw geprobeerd te installeren, maar geen van deze oplossingen helpt. Verder heb ik de hard drive test geprobeert uit te voeren, maar wanneer ik dit doe, valt de laptop uit voordat t bij dat jaren 80 scherm uitkomt. Ik heb op een aantal fora topics gevonden mbt dit onderwerp, maar snap de oplossingen niet door mijn gebrekkige kennis van Terminal codering taal.

Vervolgens probeerde ik vanmiddag het nog eens via de opstartschijf, maar die crashte. Hier is de report:

LCA [84]: Child exited with status 10
Unknown [163]: launching te installer crash log viewer
ReportCrash [162]: process: mac os x installer [152]
ReportCrash [162]: path: /system/installation/CDIS/mac os x installer.app/contents/ macOS/mac os x installer
ReportCrash [162]: identifier: mac os x installer
ReportCrash [162]: version: ??? (???)
ReportCrash [162]: code type: x86/64 (native)
ReportCrash [162]: parent process: LCA [84]
ReportCrash [162]:
ReportCrash [162]: date time 2015-08-10 09:11:05.940 -0700
ReportCrash [162]: os version mac os x 10.6 (10a432)
ReportCrash [162]: report version: 6
ReportCrash [162]:
ReportCrash [162]: exception type: EXC_BAD_ACCESS (SIGBUS)
ReportCrash [162]: exception codes: 0x000000000000000a, 0x000000011e125a95
ReportCrash [162]: crashed thread: 0 dispatch queue: com.apple.main-thread

Hopelijk kunnen jullie mij helpen. Alast bedankt!