Sociale vriendin die hulp nodig heeft

Mijn vriend z'n ipod is stuk, en aangezien de hufter in Oostenrijk op wintersport is, ben ik sociaal en probeer hem vanaf hier te helpen. Laat ik nou zelf zo ontechnisch als een citroen zijn, dus vandaar dat ik jullie hulp nodig heb.

Naar zijn zeggen doet de ipod dit:

[b:805742ac4a]Hij maakt een rommelend geluid als je hem omdraaid of schudt, hij gaat niet meer aan en reageerd ook niet op de oplader.[/b:805742ac4a]

Alvast bedankt, jullie zouden mij - en die hufter - echt onwijs helpen.

Lijkt me iets met de harddisk. Wat voor'n iPod is het?

BTW: Fijn dat er nog sociale mensen zijn. :slight_smile:

Mijn advies zou zijn: van zodra hij terug is van wintersport de ipod terug naar de winkel brengen. Jouw beschrijving klinkt als een erg kapotte ipod.

Klinkt als stront aan de knikker..... Je vriend zal waarschijnlijk een smak gemaakt hebben en op z'n iPod geland zijn. Als het een softwareprobleem zou zijn dan zouden we je kunnen helpen, maar rammelende geluiden betekenen op loszittende of afgebroken onderdelen.

Ik denk RIP iPod… jammer maar helaas.

[size=9:d6e07d7df1]Aparte koosnaampjes hebben jullie voor elkaar…[/size:d6e07d7df1]

Heeft je snowboardende vriend ook aangegeven wat er aan dit probleem is voorafgegaan? Ofwel: vanaf welke hoogte heeft hij de iPod laten vallen of hoe hard is hij gevallen (bovenop zijn iPod)?

Rommelend geluid… klinkt niet als een softwarematig probleem, klinkt als: er is binnenin iets stuk, klinkt als: total loss.

Inderdaad, rammelende geluiden zijn nooit goed.

Trouwens, - hufter - jaloers dat hij op wintersport is en jij thuis moet blijven? :slight_smile:

Hoi Ca,

Wat ben jij zielig dat je thuis zit, maar een troost: met jou zitten er velen thuis, of nog erger op hun werk!

Rammelende iPods zijn volgens mij nooit helemaal in orde. Ik zou geloof ik toch gewoon naar Apple bellen om hun mening te horen. Hopelijk heeft hij nog garantie.

Tel. nr. Apple: 0900 7777 703

Succes zielepiet.

gr. iMakkie

daar hoef je inderdaad niet technisch voor de te zijn.. Rammelend is gewoon stuk.. Zeker al als je het hoort als je hem omdraait...

Had die "hufter" maar niet op wintersport moeten gaan. :evil:

Maar ik sluit me aan bij de rest. Een rammelend geluid hoort niet bij een iPod, dus dit klinkt niet goed.

hahaha Ca, de jaloersigheid druipt er vanaf!!!

En ik vind je super sociaal dat je probeert hiervandaan voor hem wat te regelen.
Ik had het denk ik niet gedaan hoor… :wink:

Heel erg bedankt voor jullie reacties. ^^ Hij heeft een "gewone" ipod (ik ben zo technisch joh) van 30G. Geen video.

[img:4d4b8bd42a]http://www.mercadolibre.com.ar/jm/img?s=MLA&f=17157833_9919.jpg&v=P[/img:4d4b8bd42a]

Zoiets.

En ja, klopt, ik ben ook jaloers. :wink: Wat een analysering. Geen idee hoe het komt, of hij gevallen is ofzo, maar dit is al z’n 2e ipod. Het ei. De andere was ook al stuk en werd vervangen door Apple. Maar dat betekent dat ie hem natuurlijk een tijdje kwijt is. En laat mijn vriend er nou net zo eentje zijn die zo ongeveer vastgegroeid zit aan dat ding.

Anyway,
Toch bedankt voor jullie advies! :slight_smile: Ik zal hem het slechte nieuws meedelen. :roll:

[quote:976ac768eb="MacBjorn"]

[size=9:976ac768eb]Aparte koosnaampjes hebben jullie voor elkaar…[/size:976ac768eb][/quote:976ac768eb]

Oh, en we hebben altijd al aparte koosnaampjes voor elkaar gehad. ^^ Mijn favoriet & meest gebruikte voor hem is blond kutjoch.
De zijne trut, of slet of iets dergelijks. :innocent:

[hufter pesten modus] Volgens de garantie voorwaarden van Applele moet je binnen 24 uur na het onstaan van de storing het apparaat inleveren bij de winkel waar je het hebt gekocht. Dus ik ben bang dat je 'm moet vertellen dat 'ie z'n vakantie moet afbreken... :innocent: [img:c4b075bde0]http://pasaro.dyndns.org/macosxpuntnl/smilies/whistle.gif[/img:c4b075bde0] [/hufter pesten modus]

[quote:3003646c7d="Ca"]Oh, en we hebben altijd al aparte koosnaampjes voor elkaar gehad. ^^ Mijn favoriet & meest gebruikte voor hem is blond kutjoch. De zijne trut, of slet of iets dergelijks. :innocent:[/quote:3003646c7d]

haha… en als je 'm wil uitschelden dan heet hij ‘poepie’ of ‘lieffie’ zeker…
Maaruh, die iPod is kaduuk. Daar valt niet veel meer aan te doen. Maar ja, dat is weer wél een perfect excuus om zo’n iPod video te kopen.

[quote:0c5db9cd7f="macpro"][hufter pesten modus] Volgens de garantie voorwaarden van Applele moet je binnen 24 uur na het onstaan van de storing het apparaat inleveren bij de winkel waar je het hebt gekocht. Dus ik ben bang dat je 'm moet vertellen dat 'ie z'n vakantie moet afbreken... :innocent: [img:0c5db9cd7f]http://pasaro.dyndns.org/macosxpuntnl/smilies/whistle.gif[/img:0c5db9cd7f] [/hufter pesten modus][/quote:0c5db9cd7f]

Ai ai ai ai. Dit wordt een groot probleem.

[quote:8ffd3c4069="Ca"]Ai ai ai ai. Dit wordt een groot probleem.[/quote:8ffd3c4069] Let vooral op de smilies!!!!!!! Dit is natuurlijk bullshit eerste klas, maar je kunt zo lekker even wraak nemen. Had 'ie jou maar mee moeten nemen! :evil:

Hahah, probleem 2, ik kan niet skien of iets dergelijks. Ik ben nog nooit op wintersport geweest. En om er nou als een of andere debiel achteraan te hobbelen - ondertussen elke vierkante meter minstens 43 keer op m'n bek gaand - nah, daar had ik nou ook niet zo'n zin in. Bovendien heb ik school & werk. -_-

Nog een vraag, weten jullie de reset combi? Iets met hold aan, uit, menu, whatever. Ik weet het niet, so tell me. ^^

normaal gesproken:

[size=18:8590e3dc1f]R.T.F.M. [/size:8590e3dc1f]
[size=9:8590e3dc1f](read the f^#@ing manual)[/size:8590e3dc1f]
lees dan de zorgvuldig geplaatste stickies bovenaan dit forum,
of anders http://www.apple.com/nl/support/ipod/tutorial/ip_gettingstarted_t16.html

MadRisk, fijn dat je daar dat topic wijst, maar de manier waarop je dat doet is compleet ongepast. De TS heeft zich hier geregistreerd om haar huftertje uit de brand te helpen en niet om 'RTFM-achtige' uitspraken naar haar hoofd geslingerd te krijgen.