!!!! software cd's !!!!

Ok ik heb even zitten nadenken.

ik had vroeger een spelletje van freddy fish toen was ik 9 of zo
en dat spelletje kon je op mac én pc spelen net zoals alle spelletjes van transposia.

waarom is dit niet met alle cdrom’s??

:?

Ja, dat zou mooi zijn hè?

Helaas vinden de meeste software-ontwikkelaars de Macintosh markt te klein en is alleen voor Windows/PC ontwikkelen dus goedkoper en eenvoudiger.

Het kost natuurlijk ook wel wat kennis van de Mac om een spel zomaar even om te zetten.

Dit kost tijd en geld, waardoor de productie van zo’n cd-rom relatief duur wordt en de PC-gebruikers deze dan ook weer niet aanchaffen wegens te duur.

Dit komt ook vooral omdat de spellen van transposia allemaal gemaakt zijn in , ik meen director (in ieder geval iets van macromedia) en dit formaat is te gebruiken op de beide systemen, dus moeten ze het alleen maar op een hybride-cd branden, niet zo moeilijk.

Maar als je een spel dat niet is gemaakt met director maar echt geschreven dan wordt het een stuk moeilijker om dit om te zetten naar mac, jammer maar helaas.

[quote:6591b53469="appeltje"]...waarom is dit niet met alle cdrom's??[/quote:6591b53469]

Tja, de fabrikant van de betreffende software zal dan toch echt BEIDE versies op de CD moeten zetten. Het is niet zo dat het simpelweg een instelling is ofzo.

Volgens mij doen de meeste “grote” fabrikanten dit wel. Ik heb in elk geval “braaf” Adobe Photoshop Elements gekocht en kwam tot de verassende ontdekking dat hier ook de Windows versie op stond. Tracktor DJ Studio hetzelfde verhaal. De serienummers werken echter vaak weer alleen voor de versie die je gekocht hebt.

Natuurlijk zou het mooi zijn als iedereen van zijn software voor de Wintendo ook een Mac versie zou maken, maar dan moet je natuurlijk wel de mensen en/of kennis in huis hebben Mac software te schrijven. Ik denk dat veel fabrikanten de winst die ze op Mac producten kunnen maken niet de moeite van het in huis halen van Mac kennis waard vinden.

hopelijk komen er snel meer gebruikers zodat we meer games krijgen want dan gaan ze er wel in investeren!

ik ga de oplijding game design, dus als ik later bij EA of zo werk zou ik m'n best doen om ze over te halen mac games te maken. :wink: