Software om boeken, cd's en dvd's te archiveren ...

Wie weet een goed programma om boeken (en eventueel cd's en dvd's) mee te archiveren. Het liefst met ISBN zoek machine. Wil gewoon een mooi overzicht van al mijn boeken hebben, maar heb weinig zin om alles handmatig in te voeren. Het probleem met programma's als Bokus 1.2, Readerware 2.88, Bookcovers X 2.2.0 en Library 2.1 (via Versiontracker) is dat ze alleen ISBN nummers zoeken in Amazon enzo. Nederlandse boeken gaat hij dan dus niet vinden. Er is op www.verdwaald.nl een prima zoekmachine voor ISBN nummers ... maar kan nergens in deze programma's opgeven dat hij hier moet gaan zoeken. Hoe archiveren jullie je cd/boeken/dvd collecties? Of ben ik de enige die dit wil ;-) Alvast bedankt voor de reacties (heb al eens eerder een draadje hierover geopend en er was toen maar één reactie ... dit is poging 2) Thanks!

Filemaker Pro! moetje wel aan de slag en flink aan het typen. Maar is wel handig met XML en zo

Filemaker Pro

[quote:98a95dbc2b="Mulder"]Filemaker Pro! moetje wel aan de slag en flink aan het typen. Maar is wel handig met XML en zo[/quote:98a95dbc2b] Dat is niet de software die ik bedoel ... Ik zoek software waar ik een ISBN nummer of een EAN code invoer ... en dat die dan zegt dat is dat en dat boek/cd ,.. en vervolgens zit die in een database.

Als ik een Filemaker Pro goeroe zou zijn had ik dat al lang geprobeerd natuurlijk ... Immer nog geen antwoord op mijn vraag (bovendien gaf ik net antwoord op een citaat dat snel was veranderd ... ook nie handig ...)

PoBoG4 bedoelt waarschijnlijk zoiets als je een CD importeert in iTunes...

Je krijgt dan (meestal) ook automatisch de titels van de nummers zonder zelf alles gaan in te typen. Op voorwaarde dat je met internet bent verbonden.

Zoiets maar dan voor boeken (en semi-automatisch). Correct ? :stuck_out_tongue:

met dvd cache, wat de naam de zegt, was eerst alleenig maar voor je dvd collectie bij te houden, maar kan tegenwoordig ook boeken en cd's bijhouden... op version tracket kan hem wel vinden: [url]http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/19796&mode=feedback[/url]

Ik denk dat dat niet voldoende is (lees het hele draadje maar): je moet zelf een site kunnen opgeven, waar gezocht gaat worden als je die ISBN invoert, en niet alleen beperkt zijn tot amazon.