Software om dvd's te jatten

Weet iemand goeie software om dvd's te kopieren? Thnx

9 x bekeken 0 reacties..

gebruik het zoekmedium

zoek op dvd + kopieren en je vindt genoeg threads om je op pad te helpen

KOen76

We gaan er even van uit dat je DVD's van jezelf wilt backuppen en dat het om movie-dvd's gaat.

DVDBackup en DVD2One zijn twee programma’s die alles doen wat je nodig hebt.

DVDBackup verwijdert beveiligingen, zodat een kopie mogelijk wordt en DVD2One zorgt ervoor dat die uit de hand gelopen Gigabyte ellende weer op één DVD’tje te proppen is.

DVD2One
http://www.dvd2one.nl

DVDBackup
http://www.wormintheapple.gr/macdvd/DVDbackup.html#download

Werkt absoluut zeer simpel en erg goed.

[quote:c77f218c4a="manietje"]9 x bekeken 0 reacties..[/quote:c77f218c4a]

wat een ongeduld! :?

Overigens:

Uit de Computer!Totaal Nieuwsbrief van 13 augustus 2003

[quote:c77f218c4a]Het opnieuw
comprimeren van een film kost flink wat rekenkracht. Zelfs op een
2,53GHz Pentium 4-systeem met 512MB geheugen duurt zoiets al
snel 4 à 5 uur.
[/quote:c77f218c4a]

Op een iMac 800 een half uur met dvd2one…

Ja maar dat zijn ook niet helemaal dezelfde methodes die je daar vergelijkt Tjerker.... :D

DVD2One Re-Encode niet de hele film opnieuw, maar gebruikt hier en daar compressie. Klinkt lekker vaaag, ik weet het maar meer wou de maker van DVD2One op een ander forum niet vertellen… Ik moet er wel bij zeggen, ook al wist ik dat ik een film geript had met DVD2One (om te testen), op een TV kon je praktisch niet het verschil zien. 8)

Mzzl,

El_Oy

[quote:dc397888c9="manietje"]9 x bekeken 0 reacties..[/quote:dc397888c9]

Soms duurt het even voor dat iemand een antwoord weet op je vraag. Als je geluk hebt, is de persoon die het eerste naar jou topic kijkt ook diegene die meteen het antwood heeft. Maar als je pech hebt (zoals nu), kan het zijn dat eerst 10 mensen naar je topic kijken die het antwoord niet weten… (wat helemaal niét abnormaal is)

[quote:85a287c4d5="koen76"] KOen76[/quote:85a287c4d5]

offtopic: Je bent KO en 76 jaar oud?

[quote:5b0ed982df="El_Oy"]Ja maar dat zijn ook niet helemaal dezelfde methodes die je daar vergelijkt Tjerker.... :D

DVD2One Re-Encode niet de hele film opnieuw, maar gebruikt hier en daar compressie. Klinkt lekker vaaag, ik weet het maar meer wou de maker van DVD2One op een ander forum niet vertellen… Ik moet er wel bij zeggen, ook al wist ik dat ik een film geript had met DVD2One (om te testen), op een TV kon je praktisch niet het verschil zien. 8)

Mzzl,

El_Oy[/quote:5b0ed982df]

Dus? het resultaat is hetzelfde en 3 uur eerder klaar… Maar ok, als ‘benchmark’ gaat de vlieger niet helemaal op.

Overigens was het artikel waar ik uit citeerde een bespreking van soortgelijke software (DVDeo) voor de PC…

[quote:5b0ed982df]Het kopiëren van cd’s is tegenwoordig geen kunst meer, maar een
kopie maken van dvd’s is lastiger. Tot voor kort was daar allerlei
freeware voor beschikbaar die op zich prima werkt, maar niet erg
gebruiksvriendelijk is. DVDeo DVD is dat wel. [/quote:5b0ed982df]

Dus! Het gaat erom dat die "benchmark" vlieger helemaal niet op gaat, aangezien DVD2One er ook voor windows is en daar met een vergelijkbare machine ook net zo snel gaat.....

Niet altijd alles geloven wat je leest, bedoel ik maar! :wink:

[quote:329fdd29d2="El_Oy"]Dus! Het gaat erom dat die "benchmark" vlieger helemaal niet op gaat, aangezien DVD2One er ook voor windows is en daar met een vergelijkbare machine ook net zo snel gaat.....

Niet altijd alles geloven wat je leest, bedoel ik maar! :wink:[/quote:329fdd29d2]

dus! dvd2one doet het beter/handiger dan DVDeo DVD… :wink: