Software oplossing?

Binnenkort ga ik overschakelen naar Apple, ik zou de imac kopen, maar ik heb een probleem ik zou de programma's: Illustrator, Photoshop, Indesign, Flash, ...(ik ben webdesigner) moeten kopen maar daar heb ik echt geen geld voor(ben namelijk student) zijn er programma's die hetzelfde bieden maar dan veel goedkoper? of moet ik ze toch best kopen?

Als je webdesigner wil worden dan zou ik InDesign laten vallen en in de plaats daarvan een pakket nemen waarmee je sites kunt bouwen. Goedkopere alternatieven zijn er eigenlijk niet. Wat je zou kunnen doen is de aankoop van een tweedehands G4 overwegen en ietwat verouderde licenties van de programma;s op de kop zien te tikken, die zijn veelal heel betaalbaar.

Er zijn wel alternatieven uiteraard. Ik geloof dat je met b.v. Gimp een photoshopkloon hebt en die is opensource dus kost niks . voor die andere programma's zullen ook wel alternatieven zijn alhoewel bijvoorbeeld Flash best wel specefiek is .. Miscchien nog forumleden met ideeen Je kunt wel via Fink unix programmatuur installeren en dat is allemaal opensource programmatuur die je via een grafische user interface relatief makkelijk kan installeren op je mac.

succes ermee en uiteraard omdat je student bent krijg je bij veel software huizen wel korting dus houd daar ook rekening mee … (ook als je een mac koopt via apple.nl n!!!)

Je schreef toch dat je student bent? Ik ben dat nl. ook, en bij ons (Rijksuniversiteit Groningen) kun je via www.surfspot.nl software bestellen die onder een studentenlicentie valt. Dit betekent dat je school een deel van de licentie betaalt. Dit vertaalt zich in een behoorlijk lage prijs voor jezelf. voorbeeld: Office 2004 voor OSX kost ongeveer 18 euro. Ik kan het op dit moment niet controleren, maar volgens mij staan photoshop en allerlei macromedia-programma's daar ook bij. Enige voorwaarde is, dat je een officiële licentie aanschaft, zodra je afstudeert. Als je dit niet doet, wordt je geacht het programma te verwijderen en niet meer te gebruiken. Maar dit lijkt me heel logisch en wel zo terecht. Zo zit er misschien toch wel een nieuwe Mac plus de laatste software voor je in. Op de site kun je controleren of je school erbij staat. En anders moet je het op je school maar eens navragen.

succes.

Maar ik ben namelijk van België, er staan geen scholen van belgië tussen. Toch al bedankt voor de reactie

voor relatief weinig kun je vast wel een photoshop 5.5 tweedehands kopen, Die is voor ongeveer 500 a 600 euro te upgraden naar de adobe creative suite standard en voor 100 euro meer naar de premium editie.

Het is nog steeds veel geld, maar je krijgt er veel voor en veel goedkoper dan wanneer je de pakkettten los koopt