Software unlock iPhone 3G met firmware 2.2 toch mogelijk

Ik heb net gelezen dat er een tool is (in beta) waarmee je ook firmware 2.2 kan unlocken. Dit programma heet Yelllowsn0w. Nadat je een jailbreak hebt gedaan en Cydia op het toestel hebt staan, dan kan je Yellowsn0w vanuit daar installeren. [url=http://www.yellowsn0w.net/2008/12/yellowsn0w-will-work-on-firmware-22.html]Hier kan je er alles over lezen[/url].

Grappig, voor zover ik me kan herinneren mogen we het niet hebben over illegale software, of hoe hieraan te komen ...

Voor zover ik weet mag dit gewoon in Nederland.

De besproken software valt in dit geval onder een GNU en is dus vrij kopieerbaar, verspreidbaar, downloadbaar en dus ook bespreekbaar op OMT.

Waar het OMT-beleid zich nadrukkelijk tegen verzet, is het bespreken van manieren om software beschikbaar te maken, zonder dat daarvoor de door de rechthebbende gevraagde bijdrage voor wordt afgedragen, we hebben het dan bijvoorbeeld over cracks en serials of specifieke hulp bij het vinden van links naar torrents e.d. met betrekking tot auteursrechtelijk beschermde werken, zoals muziek, films en andere media.

Realiseer je alleen wel dat je de overeenkomst met Apple schendt en dat die dus ook niet meer gehouden zijn om garantie te verlenen op het toestel (verwijtbaar gebruikersgedrag).