Software Update met gedownloade packages?

Ik moet een aantal mac updaten. Is het mogelijk om op 1 machine Software Update te draaien en de packages te bewaren en die dan over te zetten naar de overige machines. Het is dan de bedoeling dat SW update deze packages herkent zodat ik niet de installers met de hand moet draaien en dus tig keer moet optimaliseren en herstarten.

In Software Update kun je in het menu Werk Bij kiezen voor downloaden zonder installeren, of voor installeren met of zonder bewaren.

zekers, je kan in software update uit het menu update kiezen voor enkel downloaden of installeren en package bewaren.

de packages worden dan in /Library/packages bewaard

Je kunt hier Apple Remote Desktop voor gebruiken.

Op één Mac ga je alle packages downloaden en opslaan.
Vervolgens ga je ARD opstarten en selecteer je alle andere Mac’s.
Kies dan de packages die je wilt installeren en laat ARD z’n werk doen.

Bedankt voor de reaktie. Maar wat ik dus eigenlijk het liefst zou willen is een soort 'Use previous downloaded packages' optie in Software Update.

[quote:d36ce5f130="kanjerDOTcom"]Bedankt voor de reaktie. Maar wat ik dus eigenlijk het liefst zou willen is een soort 'Use previous downloaded packages' optie in Software Update.[/quote:d36ce5f130]

Zie antwoord van sponge dus. Prima voor meerdere Macs te gebruiken…

Niet helemaal, wat ik bedoel is 'installeren zonder downloaden'; andersom dus. En dat via de SW update omdat je met die losse installers steeds moet resetten/optimizen etc.